اختصاص ردیف بودجه خاص به مساجد ضروری است
اختصاص رديف بودجه خاص به مساجد ضروري است
نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی:

اختصاص ردیف بودجه خاص به مساجد ضروری است

محمدبيگي با اشاره به اهميت جايگاه مساجد گفت: لازم است رديف بودجه خاصي به مساجد اختصاص يابد.
شناسه خبر : 63602 تاریخ انتشار : ۱۴ مرداد ۱۴۰۳ زمان انتشار : ۱۰:۳۲

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین، فاطمه محمدبیگی نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی در نشست با حجت الاسلام تقوی مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین بیان کرد: اهمیت مسجد بر هیچ کس پوشیده نیست و لازم است ردیف بودجه خاصی به مساجد اختصاص یابد.

 

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: به منظور اینکه روند کمک به مساجد به درستی صورت گیرد، پیشنهاد می شود جلسه ای بین امور مساجد و ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان گذاشته شود و لیست مساجدی که مشکل دارند ارائه شود.

 

وی عنوان کرد: همچنین فرمی واحدی تهیه شود و هر مسجدی که مشکل دارد، فرم واحدی که مهر امور مساجد و کانون مساجد در آن درج شده است را به مسئولان استانی ارائه دهد تا بر این اساس به آنها کمک شود.

 

محمدبیگی با اشاره به اهمیت فعالیت های کانون های فرهنگی هنری مساجد، بر ضرورت حمایت از این مجموعه تأکید کرد.

 

در ادامه مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین با اشاره به ضرورت توجه به مساجد اظهار کرد: بستر اصلی و خانه ما مسجد است که باید مورد توجه قرار گیرد.

 

حجت الاسلام سید رئوف تقوی افزود: یکی از مباحثی که در حوزه مساجد وجود دارد، کمک هایی است که به مساجد صورت می گیرد که لازم است که این کمک ها سازماندهی شده و هدفمند باشد تا این مبالغ بر اساس ضرورت ها هزینه شود.

 

وی با اشاره به اهمیت برنامه های فرهنگی عنوان کرد: برنامه های فرهنگی در مساجد کمتر مورد توجه قرار گیرد و در این حوزه دغدغه کمتری وجود دارد در صورتی که این موضوع اهمیت بسیاری دارد.

 

حجت الاسلام تقوی در ادامه بر حمایت از برنامه های فرهنگی و تربیتی کانون های مساجد به ویژه در حوزه اوقات فراغت تأکید کرد و هویت دهی به این مجموعه ها را ضروری دانست.