کانون های مساجد بازوان امام جماعت برای فعالیت فرهنگی هستند
کانون هاي مساجد بازوان امام جماعت براي فعاليت فرهنگي هستند
مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان قزوین:

کانون های مساجد بازوان امام جماعت برای فعالیت فرهنگی هستند

حجت الاسلام تقوي گفت: نگاه ما اين است که امام جماعت در راس کار مسجد است و کانون هاي مساجد در کنار پايگاه هاي بسيج بازوان امام جماعت براي فعاليت هاي فرهنگي هستند.
شناسه خبر : 63522 تاریخ انتشار : ۴ مرداد ۱۴۰۳ زمان انتشار : ۱۰:۳۱

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین، حجت الاسلام سید رئوف تقوی مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان در سفر به شهرستان آوج و در نشست با امام جمعه آوج و مسئولان این شهرستان گفت: ما ۲۹ کانون فرهنگی هنری مساجد در شهرستان آوج داریم که ۱۳ کانون در منطقه آوج و ۱۶ کانون در منطقه آبگرم است.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین ادامه داد: یکی از علل اصلی عدم فعالیت برخی مساجد، نبود امام جماعت و روحانی است که لازم است این مهم مورد توجه قرار گیرد. وما از ارگان هایی و نهادهایی که می توانند امام جماعت برای مساجد تأمین کنند، پیگیر این امر هستیم. 

 

وی عنوان کرد: نگاه ما این است که امام جماعت در راس کار مسجد است و کانون های مساجد در کنار پایگاه های بسیج بازوان امام جماعت برای فعالیت هستند.

 

حجت الاسلام تقوی با اشاره به ضرورت حمایت از کانون های مساجد عنوان کرد: ما در سطح استان قزوین از ارگان های مختلف پیگیر دریافت خدمات و امکانات برای کانون های مساجد هستیم، کانون هایی که در واقع یکی از موضوعات مهم یعنی برنامه های تربیتی و فرهنگی را انجام می دهند.

 

وی افزود: با توجه به تعاملات صورت گرفته، توانستیم برای مرکز استان خدماتی را برای کانون ها فراهم کنیم و درصدد هستیم که در شهرستان ها هم کانون ها از این خدمات بهره مند شوند.

 

در ادامه امام جمعه آوج اظهار کرد: کانون ها بابد در مناطقی که پتانسیل جمعیتی هست، فعال باشند زیرا کار کانون ها با کودکان و نوجوانان است.

 

حجت الاسلام سید ابراهیم موسوی خاطر نشان کرد: اینکه در ۱۰ روستای پرجمعیت، کانون فعال باشد بهترو اثربخش تر است  تا اینکه آمار کانون ها زیاد باشد اما غیر فعال باشند و ما آماده حمایت از کانون های فعال هستیم.