مسجد مکانی سالم برای تولید آثار فاخر هنری است
مسجد مکاني سالم براي توليد آثار فاخر هنري است
بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون عنوان کرد:

مسجد مکانی سالم برای تولید آثار فاخر هنری است

سيروس کهوري‌نژاد گفت: مسجد مي‌تواند مکاني براي توليد آثار فاخر هنري باشد چون بسياري از اشکالاتي که کارهاي فاخر را به حاشيه و منيت مي‌کشاند در مسجد به ويژه در حيطه بانوان زمينه اش نمي باشد.
شناسه خبر : 63496 تاریخ انتشار : ۱ مرداد ۱۴۰۳ زمان انتشار : ۱۳:۲۷

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد از خراسان جنوبی سیروس کهوری‌نژاد، بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون در خصوص دوره آموزشی سه روزه تئاتر جوانه‌های شبستان گفت: خیلی اعتقادی به استعداد ذاتی ندارم اما استعداد بچه‌های مسجدی خراسان جنوبی خیلی خوب است و همین که پیگیر و در جستجو و کنکاش هستند که بخواهند ارتقا پیدا کنند مشخص است که می‌خواهند از این سطح به سطح دیگری صعود کنند.

وی بیان کرد: اگر این تغییر و صعود با راهنمایی‌های درست اتفاق بیفتد قطعاً به تغییر خوبی خواهند رسید و در مدت کوتاهی آنان را به سر منزل مقصود می‌رساند یا حداقل سرعت رسیدن آنان را بیشتر می‌کند.

بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون افزود: تعداد افرادی که در کلاس‌های آموزشی من در تئاتر جوانه‌های شبستان استان خراسان جنوبی شرکت کردند سطح دانش آنان نسبت به جاهای دیگر بالاتر بود و توقع این را نداشتم و ارزیابی که در ابتدای کلاس انجام دادم نشان داد سطح دانش آنان به طور متوسط خوب است و تئاتر و هنر به صورت جدی مسئله آنان می‌باشد.

کهوری‌نژاد به سطح فرهنگ و ادب و اصالت مردم بیرجند اشاره کرد و ادامه داد: مردم این خطه برای تحصیل و دانش اهمیت فراوانی قائل هستند و توقع آنچنانی هم ندارند البته ما باید توقع آنان را افزایش دهیم تا خود را ارتقا دهند.

وی با تأکید بر اینکه جوانان خراسان جنوبی این پتانسیل را دارند که روی آنان سرمایه‌گذاری شود، گفت: مسجد می‌تواند مکانی برای تولید آثار فاخر هنری باشد چون بسیاری از اشکالاتی که حتی هنرمندانی که کارهای فاخری را انجام می‌دهند به حاشیه و منیت می‌کشاند در مسجد به ویژه در حیطه بانوان این اتفاق نیست و محیطی بسیار سالم می‌باشد اما به نظرم هنوز زود است.

بازیگر باسابقه عرصه تئاتر تأکید کرد: تولید اثر فاخر هنری نیاز به یک اندیشه درست و تربیت شده‌ای دارد که بتواند یک اثر فاخر را به سر منزل خودش برساند.

کهوری‌نژاد با بیان اینکه تئاتر یک کار گروهی است، تصریح کرد: اگر قرار است در این حوزه، اثر فاخری تولید شود باید اجزای یک کار عظیم در آن موجود باشد که این جسارت را داشته باشند که به تئاتر فاخر فکر کنند.

وی در ادامه با اشاره به لزوم تدوام دوره آموزشی تئاتر جوانه‌های شبستان در استان افزود: هر کاری در تداوم جواب می‌دهد و به هر جهت که نگاه کنیم کشور ما در حال توسعه است و توسعه در زمینه‌های مختلف بدون توسعه فرهنگی به بالندگی نمی‌رسد.

بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون عنوان کرد: اگر این آموزش‌ها تداوم داشته باشد افراد به این سطح می‌رسند که به معضلات محله و شهر و اجتماع خود بپردازند و اگر کوتاهی وجود دارد تا دیر نشده آن را جبران کنند و قطعاً در این آموزش‌های مداوم و مستمر، پویایی اتفاق می‌افتد.

گفتنی است، سیروس کهوری‌نژاد متولد ۲ مرداد ۱۳۴۲ در هرمزگان است. او فارغ التحصیل فوق لیسانس کارگردانی تئاتر از دانشگاه تربیت مدرس تهران است، بجز هنر بازیگری در عرصه کارگردانی تئاتر و سینما نیز فعال است، در دانشگاه‌های هنر تدریس می‌کند و گاهی نیز عکاسی.

کهوری‌نژاد بازیگری را از سال ۱۳۵۹ با تئاتر متوری در دانشکده هنرهای زیبای تهران آغاز کرد. نگارش و کارگردانی کردن فیلم کوتاه داستانی دنیای من و بازیگری در سینمیایی آن سوی غروب از کارهای آغازین او بود. او در نمایش‌های بابور، شهرزاد، جهاز جادو، عروسی چاه، تاجر ونیزی، الکترا، با دریا، رعنا، باران، رویاهای خلیج فارس، اذان صبح و وهم سرخ، دزداب و چند تئاتر دیگر بازیگری کرده‌ است. همچنین نمایش نامه‌های بادبادک‌ها، داغ پوست، بازنویسی ماه و پلنگ، فیلمنامه سینمایی رها و انیمیشن زرد و سرخ را نوشته است.

وی نمایش‌های بوی خون، زمان سکوت برای زندگان، شرف نامه یحیی تیره بخت، سفر دور و دراز سلطان، دلوا (دل کوچک)، دیو بندان، مرغ‌هایی که از تخم‌مرغ پخته بدست می‌آیند، روزگار نازنین، طلعت مهربان، شاباش خان و باد اسب و چند نمایش دیگر را کارگردانی کرده‌ است.

کلمات کلیدی: مدرسه تئاتر شبستان