شب شعر عاشورایی «خیمه های سوخته» در روستای گورزانگ برگزار شد
شب شعر عاشورايي «خيمه هاي سوخته» در روستاي گورزانگ برگزار شد
به همت کانون فرهنگی هنری سادات شهرستان میناب؛

شب شعر عاشورایی «خیمه های سوخته» در روستای گورزانگ برگزار شد

شب شعر عاشورايي «خيمه هاي سوخته» به همت کانون فرهنگي هنري سادات در حسينيه بزرگ روستاي گورزانگ بخش بندزرک شهرستان ميناب برگزار شد.
شناسه خبر : 63449 تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۴۰۳ زمان انتشار : ۱۰:۰۴

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان هرمزگان، شعرای شرکت کننده در این آیین در رثای سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و یاران باوفایش شعرخوانی کردند.

 

حجت الاسلام و المسلمین محسن ابراهیمی، نماینده مردم هرمزگان در مجلس خبرگان و امام جمعه میناب در این آیین ضمن تسلیت ایام سوگواری امام حسین(ع)، با اشاره به جایگاه سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) در آثار شاعران به ویژه اشعار حافظ، اظهار کرد: هر آنچه شاعران در منقبت سیدالشهدا می خوانند در واقع همان بلیطی است که برای ورود به کشتی نجات تهیه می کنند.

 

 

شب شعر عاشورایی با حضور جمعی از شعرای شهرستان های میناب و سیریک و استقبال پرشور اقشار مختلف مردم به ویژه نسل جوان در روستای گورزانگ بخش بندزرک برگزار شد و شاعران سروده‌های خود را با مضامین عاشورایی و نگاهی به واقعه عاشورای حسینی قرائت کردند.

 

این آیین، فرصتی مناسب برای علاقه‌مندان به شعر با محوریت شعر عاشورایی بود که اوانستند زمزمه‌های عاشقانه شعرا درباره امام حسین(ع) و واقعه عاشورا را از زبان خود شاعران بشوند و اشک‌ برگونه ها جاری شود.

 

 

این آیین با همکاری قرارگاه تحول محلات روستای گورزانگ و با حضور رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی میناب، بخشداران بخش مرکزی و بندزرک برگزار شد.

 

 

گفتنی است؛ گورزانگ یكی از روستاهای بخش بندزرك شهرستان میناب از شمال با روستای باغگلان و تم بلوچان همسایه و از جنوب با رودخانه میناب هم مرز می باشد و فاصله آن تا مركز شهر میناب 10 كیلومتر است و چهارهزار نفر جمعیت دارد که شغل اكثر آنان كشاورزی و كار در بازار ماهی فروشی است.