مشارکت ۲۴ هزار مسجد مراکش در مبارزه با خشونت علیه زنان
مشارکت ۲۴ هزار مسجد مراکش در مبارزه با خشونت علیه زنان

مشارکت ۲۴ هزار مسجد مراکش در مبارزه با خشونت علیه زنان

۲۴ هزار مسجد به منظور اجرای پویش «مبارزه با خشونت علیه زنان» با وزارت همبستگی و توسعه اجتماعی مراکش همکاری می‌کنند.
شناسه خبر : 874670 تاریخ انتشار : ۱۰ دی ۱۳۹۸ زمان انتشار :

خبرگزاری شبستان، گروه مسجد و کانون های مساجد به نقل از «العمق»، در راستای فعالیت هفدهمین پویش مبارزه با خشونت علیه زنان، وزارت همبستگی و توسعه اجتماعی و مساوات و خانواده مراکش در بیانیه ای اعلام کرد: برای مبارزه با خشونت علیه زنان در این کشور، وزارت اوقاف و امور اسلامی در این پویش همراهی جدی داشته است.

 

وزارت همبستگی و توسعه اجتماعی در این بیانیه آورده است: در هفدمین پویش توقف خشونت علیه زنان، هزاران مسجد به کمک ما آمدند و با ما همکاری کردند.

 

در این بیانیه آمده است: خطیبان و ائمه جماعات مساجد در 24 هزار مسجد خطبه جمعه خود را به مسئله دوری از خشونت علیه زنان و دختران اختصاص دادند.

 

در ادامه بیانیه آمده است: نمایندگان وزارتخانه در بیش از 30 فعالیت رسانه ای که شامل برنامه هایی در قالب گفت و گو و یا مصاحبه با روزنامه ها بود در این زمینه مشارکت کردند.

 

«المصلی» یکی از مسوولان وزارت همبستگی و توسه اجتماعی گفت: این پویش با عنوان «جوانان شریک در مخالفت خشونت علیه زنان» برگزار شد.

 

وی افزود: امروز جایگاه زن در کشور ما بالا رفته است و خشونت را نمی پذیرد، فرد خشن در نظر افراد جامعه فردی صالح نیست و این نشان می دهد که مقابله با خشونت علیه زنان یک مسئله مهم در کشور محسوب می شود.

 

المصلی خاطرنشان کرد: هدف از راهاندازی این پویش بهبود چهره زنان در جامعه بود و اینکه حضور در خانه، خیابان و محل کار بدون وجود زنان امکانپذیر نیست؛ باید هوشیار بود و در جهت تحکیم احترام و حفظ کرامت زنان کوشید.

پایان پیام/ 43