کانون های مساجد می توانند به توسعه گردشگری روستاها کمک کنند
کانون هاي مساجد مي توانند به توسعه گردشگري روستاها کمک کنند
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان خبرداد:

کانون های مساجد می توانند به توسعه گردشگری روستاها کمک کنند

محسني با بيان اينکه کانون هاي فرهنگي هنري مساجد مصداق بارز مشارکت مردمي است، گفت: کانون هاي مساجد مي توانند به توسعه گردشگري روستاها کمک کنند.
شناسه خبر : 63339 تاریخ انتشار : ۲۳ تير ۱۴۰۳ زمان انتشار : ۱۴:۳۲

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان هرمزگان، نشستی با حضور محمد محسنی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان و اسلام خواجه‌یی سرپرست ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد هرمزگان در راستای بهره‌گیری از ظرفیت‌های فرهنگی آموزشی برگزار شد.

 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان در این نشست با اشاره به اینکه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد ظرفیت بزرگی برای آموزش صنایع‌دستی است، اظهار کرد: این اداره‌کل آمادگی هر نوع همکاری را با کانون فرهنگی هنری مساجد درزمینهٔ آموزش دارد.

 

وی با اشاره به اینکه ظرفیت‌های زیادی در حوزه گردشگری روستاهای استان وجود دارد که از آن استفاده‌ای نمی‌شود، افزود:  کانون‌های فرهنگی هنری مساجد می‌توانند با کمک جوانان یک زنجیره خدمات شکل دهند و به توسعه گردشگری روستاها کمک کنند.

 

محسنی بیان کرد: اگر این مهم انجام شود مصادیق شعار سال مقام معظم رهبری که به مشارکت مردمی تأکید دارند در این امر اتفاق می‌افتد.

 

وی گفت: توسعه گردشگری و صنایع‌دستی در روستاها یکی از ظرفیت‌ها و فرصت‌هایی است که  می‌توان با رویکرد همکاری و مشارکت کانون فرهنگی هنری مساجد و اداره‌کل میراث فرهنگی از آن استفاده کرد.

 

اسلام خواجه‌یی سرپرست ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد هرمزگان نیز با اشاره به اینکه یک هزار و ۶۳ کانون فرهنگی هنری با بیش از ۱۴۳ هزار عضو در مساجد استان فعالیت می‌کنند، اظهار کرد: بیش از ۷۵ درصد از اعضای کانون مساجد در مناطق روستایی هستند که با کمک شبکه رابطین می‌توانیم فعالیت‌های صنایع‌دستی و گردشگری را به اطلاع آن‌ها برسانیم و از ظرفیت‌های صنایع‌دستی و گردشگری استفاده کنیم.

 

برپایه این گزارش؛ استفاده از ظرفیت موزه‌ها، آموزش صنایع‌دستی، صدور مجوز صنایع‌دستی، معرفی صنعتگران صنایع دستی عضو کانون ها برای دریافت تسهیلات به بانک های عامل، ارائه مدرک معتبر به شرکت کنندگان در دوره های آموزش صنایع دستی در کانون ها از دیگر موارد مطرح‌شده در این نشست بود.