اجرای طرح «مسجد، کانون نشاط» در بیش از 600 کانون فرهنگی هنری آذربایجان شرقی
اجراي طرح «مسجد، کانون نشاط» در بيش از 600 کانون فرهنگي هنري آذربايجان شرقي

اجرای طرح «مسجد، کانون نشاط» در بیش از 600 کانون فرهنگی هنری آذربایجان شرقی

مديرستاد کانونهاي فرهنگي هنري مساجد آذربايجان شرقي از اجراي طرح مسجد، کانون نشاط در بيش از 600 کانون فرهنگي هنري خبر داد.
شناسه خبر : 63280 تاریخ انتشار : ۱۹ تير ۱۴۰۳ زمان انتشار : ۰۸:۳۹

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد  استان آذربایجان شرقی، «مرتضی شفیعی» در برنامه زنده صبحگاهی «چای و نبات» شبکه استانی سهند با ارائه گزارش مختصری از برنامه های این ستاد در غنی سازی اوقات فراغت کودکان، جوانان و نوجوانان در ایام تابستان اعلام کرد: طرح غنی سازی اوقات فراغت طی سالهای اخیر با عنوان طرح «مسجد، کانون نشاط» برگزار می شود و در سال جاری این طرح  در بیش از 600 کانون فرهنگی هنری از اول تیر تا 15 شهریور اجرا می شود.

 شفیعی با اشاره به اینکه برنامه های ستاد کانونهای مساجد برای غنی سازی اوقات فراغت  منحصر به فصل تابستان  نبوده و در طول سال به تناسب اوقات فراغت کودکان، جوانان و نوجوانان برنامه های متنوعی پیش بینی و اجرا می شود اظهار داشت: این برنامه ها درحوزه های مختلف قرآنی، معرفتی، دینی، آموزشی و رشته های مختلف فرهنگی، هنری و اردویی  در قالب کلاسهای متعدد و برنامه های مختلف پیش بینی شده و به علت تقارن اوقات فراغت با ماه های محرم و صفر برنامه های مناسب این ایام هم تدارک دیده شده است.

وی همچنین با اشاره به افزایش استقبال خانواده ها از برنامه های طرح تابستانی اعلام کرد: آمار دانش آموزان،کودکان و نوجوانان شرکت کننده در این طرح ها نیز نسبت به سالهای گذشته از افزایش محسوسی برخوردار است.

شفیعی خاطرنشان کرد : اگر برنامه های فرهنگی براساس مخاطب شناسی، شناخت ذائقه کودکان و نوجوانان ، شرایط، نیازها و اقتضائات روز طراحی و اجرا شود، نتایج بهتری به دنبال خواهد داشت.

مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان در بخش دیگری از این گفتگو با اشاره به دغدغه های خانواده ها در خصوص حضور فرزندان در فضای مجازی اظهار داشت: در این حوزه با توجه به دو نگاه فرصت محور و آسیب زایی که وجود دارد، باید فرهنگ استفاده از فضای مجازی به کودکان آموزش داده شود.

وی افزود: دوره های آموزشی  متعددی در قالب طرح تابستانه پیش بینی شده است که یکی از این دوره ها  دوره سواد رسانه ای است که کودکان و نوجوانان در این دوره نوع استفاده، نوع کارکرد و حتی شیوه جستجو در فضای مجازی را آموزش می بینند، اما این دوره ها کافی نیست  چرا که خانواده و نهادهای فرهنگی باید نقش خود را در این موضوع به خوبی ایفا کنند باید  دانست که این فضا علاوه بر فرصت های زیاد تهدید های زیادی هم دارد که درصورت غفلت باعث آسیب خواهد شد.