نهضت مشارکت بچه های مساجد استان مرکزی گرما بخش تنور انتخابات
نهضت مشارکت بچه هاي مساجد استان مرکزي گرما بخش تنور انتخابات

نهضت مشارکت بچه های مساجد استان مرکزی گرما بخش تنور انتخابات

همزمان با چهاردهمين دوره انتخابات رياست جمهوري، نهضت مشارکت بسيج مساجد و محلات با کانون هاي فرهنگي هنري مساجد استان مرکزي گرما بخش تنور انتخابات شده است.
شناسه خبر : 63220 تاریخ انتشار : ۱۴ تير ۱۴۰۳ زمان انتشار : ۱۰:۳۰

به گزارش روابط عمومي ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد از استان مرکزي، در آستانه چهاردهمين دور دوره انتخابات رياست جمهوري هستيم و اين انتخابات را در شرايطي برگزار مي کنيم که در پرواز ارديبهشت رئيس دولت سيزدهم، آيت الله سيد ابراهيم رئيسي و همراهان ايشان را که در راه خدمت به ملت در تلاش بودند در حادثه اي از دست داديم.

بعد از شهادت آيت الله رئيسي به دستور رهبر انقلاب و بنابر قانون اساسي زمينه براي انتخابات رياست جمهوري فراهم و در هشتيم تير ماه ۱۴۰۳ برگزار شد و امروز انتخابات به دور دوم کشيده شده است و انتخابات ۱۵ تير، نيازمند مشارکت گسترده و حضور آگاهانه ملت ايران در پاي صندوق هاي راي است.

امروز همچون ابتداي انقلاب تا کنون شاهد توطئه هاي دشمنان داخلي و خارجي براي خدشه دار کردن اين انقلاب و کمرنگ نشان دادن حضور مردم، ايجاد ياس و نااميدي در جامعه به ويژه در بين قشر جوان و نوجوانان و همچنين تلاش در راستاي عدم حضور و مشارکت مردم در پاي صندوق هاي راي هستيم.

اما دشمنان بايد بدانند که نيروهاي انقلابي و مردم مومن، انقلابي و ولايتمدار ايران نيز بيکار نمي نشينند و گوش به فرمان رهبر و ولي امر خود، اين توطئه ها را همچون سال ها و سنوات گذشته خنثي خواهند کرد و در انتخابات ۱۵ تير ماه با مشارکت گسترده خود بار ديگر نقشه هاي شوم دشمنان را نقش بر آب خواهند کرد.

با استعانت از درگاه خداوند متعال و درآستانه برگزاري دوردوم چهاردهمين مرحله ازانتخابات رياست جمهوري اسلامي ايران و با عنايت به نقش و جايگاه ارزنده مساجد در امر بصيرت افزايي و روشنگري آحاد مردم جامعه، نهضت افزايش مشارک انتخابات با استفاده از شبکه عظيم کانون‌هاي فرهنگي و هنري مساجد و پايگاه هاي مقاومت بسيج استان مرکزي که يکي از وسيع‌ترين و مؤثرترين مراکز فرهنگي  براي بصيرت افزايي به شما رمي روند؛ ايجاد شده است.  

توجه به فرمايش حکيمانه و راهبردي رهبر معظم انقلاب اسلامي مبني بر انجام فعاليت هاي کانون هاي مساجد با همکاري بسيج و ضرورت هم افزايي  جهت ضريب دادن به حضور هر چه بيشتر آحاد مردم در پاي صندوق هاي راي؛ به منظورافزايش شوق آوري وحضور آحاد مردم وانتخاب آگاهانه فرد اصلح  ذيل راهنماييهاي ائمه محترم جماعات مساجد و ساير متصديان و متوليان فعال مسجد  دستور کار اين روزهاي سرنوشت ساز است.

در این راستا کانون هاي فرهنگي هنري مساجد و پايگاه هاي بسيج محلات استان مرکزي با برگزاری جلساتی اقدام به اجرای برنامه هایی کرده اند که خوشبختانه اين برنامه ها با حضور گسترده اقشار مختلف به ويژه جوانان و نوجوانان روبرو بوده است.

مرتضي انقاني، مدير ستاد کانون هاي فرهنگي هنري مساجد استان مرکزي مشارکت حداکثري در انتخابات را امري ضروري دانست و گفت: ملت ايران بايد آگاه و هوشيار باشند و با حضور گسترده خود توطئه هاي دشمنان را خنثي کنند.

وي با اشاره به اينکه پايگاه هاي بسيج مساجد و محلات و کانون هاي فرهنگي هنري مساجد استان مرکزي در راستاي خنثي سازي توطئه هاي دشمنان به برگزاري برنامه هايي مختلف پرداخته اند، افزود: برگزاري جلسات روشنگري و بصيرت افزايي از جمله اين برنامه ها بوده است.

مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی با تاکيد بر اينکه مشارکت گسترده در انتخابات تضمين کننده آينده درخشان براي کشور است، ادامه داد: بچه هاي مسجد همواره پاي کار انقلاب بوده و هستند و امروز با همدلي وهمراهي در راستاي بصيرت افزايي تلاش مي کنند.

انقاني اضافه کرد: بچه هاي مسجد (کانون هاي مساجد و بسيج محلات) با برنامه هاي مختلف به شور انتخابات کمک مي کنند چرا که مي دانند حضور گسترده در اين عرصه سياسي اقتدار جمهوري اسلامي ايران را به دنبال دارد.

سرهنگ محسن خلجي، مسئول بسيج مساجد و محلات سپاه روح الله استان مرکزي نيز با بيان اينکه مساجد مهمترين پايگاه هاي اسلامي، ديني، سياسي، فرهنگي و ... هستند، گفت: نقش اين پايگاه هاي ديني و اسلامي بايد بيش از پيش پررنگ شود و کانون هاي فرهنگي هنري مساجد و پايگاه هاي بسيج مي توانند در اين زمينه نقش آفرين باشند.

وي با اشاره به اهميت انتخابات رياست جمهوري و اهميت مشارکت مردم در اين انتخابات، افزود: مساجد مي توانند کانون روشنگري باشند که در اين راستا با همدلي و همراهي هاي انجام شده بين بسيج محلات و کانون هاي مساجد استان بحمدلله شاهد روشنگري و آگاهي بخشي هستيم.

اين مقام مسئول با اشاره به اينکه بنا به دستورات اسلامي مردم بايد در امور خود و جامعه خود مشارکت داشته و بي تفاوت نباشند، گفت:  مشارکت مردم از اصلي ترين اصول اجتماعي و رشد فردي و امري ديني است که بايد به آن توجه شود.

مسئول بسيج مساجد و محلات سپاه روح الله استان مرکزي با تاکيد بر هر فردي در مورد رشد و پيشرفت جامعه خود مسئول است، ادامه داد: انتخابات يک صحنه سياسي و اجتماعي است که سرنوشت آينده کشور را مشخص مي کند بنابر اين همه وظيفه داريم و مسئول هستيم که در سرنوشت خود مشارکت کنيم.

سرهنگ خلجي با بيان اينکه اعضاي کانون هاي فرهنگي هنري مساجد و پايگاه هاي بسيج بيشتر قشر جوان و نوجوان هستند، بيان کرد: همدلي و همراهي اين دو نهاد مي تواند بسيار موثر در امور مختلف باشد بنابر اين ما در استان مرکزي با همکاري ستاد کانون هاي فرهنگي هنري مساجد؛ فعاليت و برنامه هاي خوبي را تدوين کرده ايم تا هم از موازي کاري جلوگيري کرده و هم در کنار يکديگر به تربيت نيروهاي انقلابي، مسجدي و متدين بپردازيم.

وي با اشاره به برگزاري جلسات روشنگري و افزايش مشارکت در آستانه انتخابات، گفت: حضور و مشارکت حداکثري پشتوانه اي براي نظام و سبب افزايش مشروعيت و مقبوليت آن مي شود و اين مهم در اين جلسات تبيين مي شود.