شهید رئیسی تمام عمر خود را صرف اعتلای ایران اسلامی کرد
شهيد رئيسي تمام عمر خود را صرف اعتلاي ايران اسلامي کرد
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم چهلم شهدای خدمت:

شهید رئیسی تمام عمر خود را صرف اعتلای ایران اسلامی کرد

اسماعيلي، با بيان اينکه شهيد رئيسي تمام عمر شريف خود را صرف اعتلاي ايران اسلامي کرد، گفت: اين شخصيت بزرگ فقط متعلق به ايران نيست بلکه متعلق به همه آزادگان و اهالي مقاومت است.
شناسه خبر : 63109 تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۴۰۳ زمان انتشار : ۲۳:۵۲

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خوزستان، آیین گرامیداشت اربعین شهدای پرواز اردیبهشت، گرامیداشت یاد و خاطره شهدای خدمت شهید رئیسی و هیئت همراه شامگاه دوشنبه (۱۱تیر) با حضور خانواده شهید جمهور در مصلی مهدیه امام خمینی (ره) اهواز برگزار شد.

محمدمهدی اسماعیلی، در این مراسم با بیان اینکه خوزستان برای همه کشور یادآور حماسه غرور و افتخار است، اظهار کرد: مردم استان خوزستان از گروه‌ها و اقوام مختلف مظهر اتحاد و وحدت ملی ایرانیان هستند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، اضافه کرد: آیت‌الله رئیسی به عنوان رییس جمهور خدوم، انقلابی، مذهبی با کفایت و خستگی‌ناپذیر چنان تحولی در عرصه کار و خدمت با کرامت در کشور ایجاد کرد که بدرقه باشکوه در جای جای ایران عزیز قدردانی از مجاهدت شبانه‌روزی ایشان است.

وی با اشاره به اینکه مردم خوزستان با گوشت و پوست و استخوان خدمتگزاری شهید رئیسی را درک کردند، افزود: شهید رئیسی از حل مشکلات خوزستان خرسند بودند و هشت سفر در کمتر از سه سال به استان خوزستان داشتند و هر جایی که از این استان دچار مشکل می‌شد رییس جمهور در صحنه حاضر بود؛ در مشکلات مختلف درد خوزستان را درد خود می‌دانستند و با اندوه خوزستان اندوهگین می شدند و این راز ماندگاری این مرد بزرگ است‌.

اسماعیلی، با بیان اینکه شهید رئیسی تمام عمر شریف خود را صرف اعتلای ایران اسلامی کرد، ادامه داد: در سوگ شخصیت بزرگی هستیم که لحظه لحظه حیات شریف خود را با فکر حل مسایل و اعتلای ایران عزیز پشت سرگذاشت.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان کرد: شهید رئیسی مرد مجاهدی بود که در هر جلسه و نشست بین‌المللی، درباره درد محرومین عالم و مظلومان غزه سخن می‌گفت؛ از این رو این شخصیت بزرگ فقط متعلق به ایران نیست بلکه متعلق به همه آزادگان و اهالی مقاومت است.

وی با اشاره به اینکه مردم ایران خدمتگذاری امین و صادق را از دست دادند، تصریح کرد: خانواده این شهید بزرگوار در اربعین ایشان در خوزستان حاضر شدند تا مراتب قدرشناسی و سپاس از عواطف سرشار مردم استان خوزستان نسبت به این شهید را اعلام کنند.

این مراسم که با حضور گسترده کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خوزستان برگزار شد، به صورت آنلاین در شهرهای هویزه، شادگان و دزفول نیز پخش شد و شعرخوانی عربی در وصف شهدای خدمت از جمله برنامه‌های اجرا شده در این مراسم بود.

همچنین از مستند سفرهای رییس جمهور به استان خوزستان، از یک اثر خوشنویسی به نام شهدای خدمت و از یک اثر هنری به نام شهید مرمزی، شهید انتخابات رونمایی شد.

کلمات کلیدی: شهداي خدمت