از کانون‌های مساجد و روضه‌های خانگی در تقویت خانواده غافل نشویم
از کانون‌هاي مساجد و روضه‌هاي خانگي در تقويت خانواده غافل نشويم
نشست بانوان مدیر کانون‌های فرهنگی هنری منتخب کشور:

از کانون‌های مساجد و روضه‌های خانگی در تقویت خانواده غافل نشویم

حجت الاسلام موسوي با اشاره به اينکه موضوع خانواده بايد در اولويت کاري کانون هاي فرهنگي هنري مساجد قرار بگيرد، گفت: در اين ميان نبايد از نقش روضه‌هاي خانگي در نورانيت فضاي خانه و خانواده غافل شد.
شناسه خبر : 63098 تاریخ انتشار : ۱۰ تير ۱۴۰۳ زمان انتشار : ۱۳:۱۱

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور.، حجت الاسلام موسوی از  فعالان حوزه جمعیت در نشست بانوان مدیر کانون‌های فرهنگی هنری مساجد منتخب کشور با اشاره به اینکه موضوع خانواده باید در اولویت کاری کانون های فرهنگی هنری مساجد قرار بگیرد، گفت: در این میان نباید از نقش روضه‌های خانگی در نورانیت فضای خانه و خانواده غافل شد.

حجت الاسلام سیدحسین موسوی با بیان اینکه جایگاه زنان از موضوعات مهمی است که باید در عصر کنونی مورد توجه قرار گیرد، گفت: در ۴۵ سال گذشته زمینه کنشگری زنان را آنگونه که باید درک نکرده و نشناخته ایم.

این فعال حوزه جمعیت و نویسنده کتاب «مثبت۳» بیان کرد: اگر به معنای واقعی جنس زن وارد میدان می شد، بیش از این انقلاب اسلامی به قله ها نزدیک شده بود. مقام معظم رهبری فرمودند در محاسبات نهایی زن را قوی تر از مرد می دانیم و یا فرمودند بانوان پرچمدار انقلاب بودند و ما دنباله روی آنها. از این قبیل صحبت ها در مورد جایگاه زنان زیاد است اما متاسفانه دست هایی در کار بوده که زن در جامعه ما ارتقا نیابد.

حجت الاسلام موسوی تأکید کرد: به زن در جامعه غربی یک نگاه ابزاری می شود اما انقلاب اسلامی تعریف درستی از زن ارائه داد اما هنوز آن گونه که باید اتفاقات خوبی در حوزه کنشگری و نقش‌آفرینی رقم نخورده است.

وی با اشاره به اهمیت روضه های خانگی، گفت: روضه های خانگی زمینه ساز گشایش امورات و مشکلات می شود و علما و بزرگان همواره به نقش روضه های خانگی، قرائت زیارت عاشورا در تربیت خانواده و فرزندان تاکید کرده اند. نورانیت و معنویتی که در این روضه های خانگی هست موجب تحکیم بنیان خانواده می شود و از این طریق خانواده ایرانی نشاط و قوام می یابد.

نویسنده کتاب «مثبت۳»  در ادامه همچنین خانواده را از موضوعات مهم جامعه ما دانست و گفت: ضرورت دارد مسئولان کانون های فرهنگی هنری مساجد موضوع خانواده و تحکیم بنیان خانواده را در اولویت قرار دهند. بحث خانواده و وساطت برای تشکیل خانواده از موضوعات مهمی است که موجب تعالی بنیاد خانواده در جامعه اسلامی می شود؛ بنابراین این موضوع مهم هم در کانون های فرهنگی هنری باید مورد اهتمام قرار گیرد.

این فعال حوزه جمعیت ضمن تاکید بر رونق محافل خانگی و ساماندهی آنها خاطرنشان کرد: ما به دنبال امامت بانوان مبلغه هستیم و شما فعالان کانون های فرهنگی هنری به عنوان نخبگان جامعه می توانید زمینه ساز نهضت زنانه در ایران شوید به ویژه آنکه هدایتگری زنان و نیز رونق جلسات روضه خانگی موجب می شود خانه ها عطر امام زمان(عج) بگیرند. 

کلمات کلیدی: بانوان و خانواده