مساجد پایگاه های مهم جهاد تبیین هستند
مساجد پايگاه هاي مهم جهاد تبيين هستند

مساجد پایگاه های مهم جهاد تبیین هستند

مدير ستاد کانون ها ي فرهنگي هنري مساجد آذربايجان شرقي، مساج را پايگاه هاي مهم جهاد تبيين در محلات توصيف کرد .
شناسه خبر : 63055 تاریخ انتشار : ۶ تير ۱۴۰۳ زمان انتشار : ۱۶:۱۰

به گزارش روابط عمومی ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان شرقی،«مرتضی شفیعی» عصر دیروز در مراسم جشن عید غدیر کانون فرهنگی هنری مسجد امام حسین (ع) تبریز که در فرهنگسرای الغدیر این شهر برگزار شد، طی سخنانی مساجد را پایگاه های مهم جهاد تبیین در محلات توصیف کرد.

شفیعی با اشاره به هجمه همه جانبه و جنگ نرم دشمنان علیه باورها و اعتقادات دینی و مذهبی خاطرنشان کرد: مساجد و کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، به عنوان یک نهاد مردمی در خط مقدم جهاد تبیین ، روشنگری و بصیرت افزایی باید بتوانند با استفاده از ابزار فرهنگ، هنر و ارتباطات در گسترش و نهادینه سازی فرهنگ ولایتمداری و ولایت پذیری در میان جوانان و نوجوانان رسالت خود را به انجام برسانند.

وی با تاکید بر اهمیت جایگاه ولایت و ولایت مداری تصریح کرد: کانون های فرهنگی هنری مساجد یکی از مهمترین و اثر بخش ترین نهادهای مردمی  برای جهاد تبیین بوده و فضای معنوی مساجد پناهگاهی امن برای ترویج و نشر ارزش های دینی و اسلامی می باشد.

شفیعی  عید غدیر را بهترین فرصت برای تبیین و ترویج  موضوع ولایت دانست و خاطر نشان کرد: ولایت پذیری و ترویج فرهنگ غدیر یکی از مسئولیت های مهم مسلمانان بوده و مومنین مسئولیت دارند تا واقعه  غدیر را میان نسل  امروز و نسل های بعدی تبلیغ و ترویج کنند.

 مدیر ستاد کانون ها ی فرهنگی هنری مساجد با اشاره به موضوع جانشین پروری و کادر سازی به عنوان یکی از درس های بزرگ واقعه غدیر اظهار داشت: مساجد همواره به عنوان مهمترین مدارس تربیتی و کادر سازی از صدر اسلام تا کنون نقش برجسته ای در تعلیم و تربیت مردان وزنان بزرگ داشته و انقلاب اسلامی ایران  و رشادتهای جوانان ایرانی در هشت سال جنگ تحملی نشانگر خوبی برای این موضوع است.

وی کارت شکیلاتی، شبکه سازی، کادرسازی و جانشین پروری را نمونه ای از کارکردهای تربیت محور کانونهای فرهنگی هنری مساجد توصیف و اظهار داشت : با هدف تربیت نیروی انسانی برای آینده انقلاب اسلامی در بستر مساجد طرح آموزشی تربیتی کادر نوجوان در سطح کانون های فرهنگی هنری مساجد شهری و روستایی استان در حال اجرا می باشد.

شفیعی افزود: اعزام نوجوانان فعال کانون های  فرهنگی هنری مساجد به اردوهای تربیتی زیارتی مشهد مقدس  بخشی از عملیات  اجرایی این طرح  می باشد.

وی در ادامه از آمادگی این ستاد برای حمایت از طرح های آموزشی تربیتی درحوزه کودک و نوجوان خبرداد و افزود: طرح ها ی ابتکاری، نوآورانه، خلاق و تربیت محور کانونهای فرهنگی هنری در حوزه کودک و نوجوان مورد حمایت قرار خواهد گرفت.

مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنر ی مساجد آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به  انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: مشارکت  آگاهانه و حداکثری در انتخابات  ک امر واجب  و یک تکلیف دینی اجتماعی بوده  و همه باید در تعیین سرنوشت جامعه خود حضور فعال و تاثیرگذار داشته باشیم.

 بنابراین  گزارش، اجرای سرود، نمایش طنز، مسابقه حضوری بین حاضرین، اهدای جوایز به کودکان و نوجوانان از دیگر بخش های این جشن بود.