پیوند بین مسجد و مدرسه از اهداف اصلی طرح "مسجد، کانون نشاط" است
پيوند بين مسجد و مدرسه از اهداف اصلي طرح "مسجد، کانون نشاط" است

پیوند بین مسجد و مدرسه از اهداف اصلی طرح "مسجد، کانون نشاط" است

مدير ستاد کانون هاي فرهنگي هنري مساجد آذربايجان شرقي پيوند بين مسجد و مدرسه را از اهداف اصلي طرح مسجد، کانون نشاط دانست.
شناسه خبر : 63053 تاریخ انتشار : ۶ تير ۱۴۰۳ زمان انتشار : ۱۴:۵۷

 به گزارش روابط عمومی ستاد کانونهای فرهنگی هنری مساجد آذربایجان شرقی، «مرتضی شفیعی» در مراسم افتتاحیه کانون فرهنگی هنری شهید مصطفی احمدی روشن طی سخنانی با اشاره به افتتاح رسمی این کانون همزمان با اجرای طرح اوقات فراغت اظهار داشت: پیوند بین مسجد و مدرسه از اهداف اصلی طرح مسجد، کانون نشاط بوده و در راستای هم افزایی و هم  پوشانی مدرسه و مسجد و اهداف مشترک این دو نهاد تربیتی ،اجرای طرح مسجد، کانون نشاط جهت غنی سازی اوقات فراغت کودکان و نوجوانان از بهترین طرح های آموزشی تربیتی به شمار می رود.

 شفیعی با توصیف  طرح ملی" مسجد، کانون نشاط" به عنوان عامل مهم در انسجام، ارتقا و جامعیت بخشی برنامه‌ها و فعالیت‌های کانون‌های مساجد با رویکرد غنی سازی اوقات فراغت کودکان و نوجوانان خاطرنشان کرد: در سایه تعامل مساجد و مدارس، زمینه بهره مندی دانش‌آموزان از برنامه‌های حضوری و مجازی مساجد فراهم شده و از این طریق پیوند بین مسجد و مدرسه منسجم‌تر می شود.

وی با اشاره به اهداف آموزشی تربیتی طرح مسجد، کانون نشاط افزود: رویکرد تربیتی این طرح  به اندازه رویکرد آموزشی آن مهم بوده و ضرورت دارد کانون‌های فرهنگی هنر  مساجد با ایجاد تنوع و جاذبه در برنامه‌های خود زمینه جذب هرچه بیشتر کودکان و نوجوانان را به مساجد  فراهم کنند.

 شفیعی افزود: اوقات فراغت بهترین فرصت برای جذب دانش آموزان به مساجد و  جریان سازی فرهنگی با محوریت مسجد محسوب شده و طرح ملی مسجد، کانون نشاط در بخش فعالیت‌های جمعی،کار تشکیلاتی، کادرسازی و مسئولیت سپاری نظام‌مند به نوجوانان اجرا می شود.

شفیعی اجرای طرح غنی سازی اوقات فراغت را از گزینه های موثر در موضوع تحقق عدالت فرهنگی دانست و افزود: از نتایج اجرای این طرح گسترش برنامه‌های آموزشی ، فرهنگی، هنری و تربیتی در محلات بویژه مناطق محروم وکم برخوردار است.

مدیر ستاد کانونهای فرهنگی هنری مساجد استان در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اهمیت جهاد تبیین در خصوص موضوع غدیر و بیان اهمیت و جایگاه ولایت در جامعه اسلامی خاطر نشان کرد:  اگر خود را شیعه علی میدانیم ،ولایت مداری و سبک زندگی علوی  باید در تمام شئون زندگی فردی و اجتماعی ما جاری و ساری باشد.

بنابراین گزارش، اجرای مداحی و مولودی خوانی به مناسبت عید غدیر، برگزاری مسابقه حضوری بین کودکان و نوجوانان حاضر در مراسم از دیگر بخش های این برنامه بود.

گفتنی است به مناسبت دهه امامت و ولایت علاوه بر کانون شهید احمدی روشن، کانون فرهنگی هنری خاتم الانبیاء در شهرستان مراغه نیز با حضور مسئولین استانی و شهرستانی  همزمان با شب عید غدیر افتتاح شد.