برپایی جشن های غدیر در کانون های مساجد گیلان
برپايي جشن هاي غدير در کانون هاي مساجد گيلان

برپایی جشن های غدیر در کانون های مساجد گیلان

همزمان با فرا رسيدن عيد بزرگ غدير خم کانون‌هاي مساجد گيلان ميزبان جشن هاي عيدالله اکبر هستند.
شناسه خبر : 63035 تاریخ انتشار : ۴ تير ۱۴۰۳ زمان انتشار : ۱۲:۴۵

به گزارش روابط عمومی ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور از استان گیلان، غدیر روز ولایت و امامت و نشانه تداوم حرکت نبوت در مسیر امامت است تا امت اسلامی با نور ولایت، راه عدالت را بپیماید و با پیوند نبوت و امامت به سرچشمه علم و حکمت الهی دست یابد.

 

آری، عید سعید غدیر خم  بزرگ‌ترین عید مسلمانان است که به آن عید الله الاکبر و عید آل محمد(ص) گفته می‌شود و تمامی مساجد و مکان‌های مذهبی میزبان مردم در این جشن‌ بزرگ هستند، جشن‌هایی که همزمان با سراسر کشور در بالغ بر 950 کانون فرهنگی هنری مساجد گیلان دایر می‌شود.

 

کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گیلان با فضاسازی، آذین بندی و برپایی ایستگاه‌های صلواتی پیشتاز عیدالله اکبر هستند و برنامه‌های مختلفی را از برگزاری جشن‌های مردمی تا اطعام غدیر تدارک دیدند.

 

*جشن بزرگ عید غدیرخم همراه با تجلیل از ۱۰ زوج جوان علوی، سخنرانی مذهبی و مولودی‌خوانی به همت کانون امام رضا(ع) (5 تیر) در مسجد علی ‌بن ‌موسی‌الرضا(علیه‌السلام) کسبخ رشت برگزار می‌شود.

 

* کانون فرهنگی هنری رایه العباس صومعه سرا مسابقه عید ولایت را دوشنبه (4 تیر) بعد از اقامه نماز مغرب و عشا در مسجد حضرت ابوالفضل (ع) چوبکیان برگزار می‌کند. این مراسم با سخنرانی حجت الاسلام میرفاطمی و مولودی خوانی وحید نفیسی اجرا و به 14 نفر از برگزیدگان کارت هدیه اهدا می‌شود.

 

*کانون فرهنگی هنری نورالهدی مسجد امام جعفر صادق(ع) نخودچر رشت نیز با برپایی ایستگاه صلواتی جنب مسجد امام جعفر صادق(ع) از عاشقان اهل بیت(ع) پذیرایی می‌کند.

 

* قرائت زیارت امین الله و نشست‌های بصیرتی با موضوع ترویج فرهنگ غدیر از برنامه‌هایی است که به همت کانون فرهنگی هنری گلها در مسجد صاحب الزمان(عج) روستای طالکوه برگزار شده و می‌شود.

 

* جشن باشکوه عید غدیر خم، عید امامت و ولایت دوشنبه( ۴تیر) همراه با نماز جماعت مغرب وعشا در مسجد جامع حضرت ولی عصر(عج ) شهرستان شفت برگزار می‌شود. در این جشن خانوادگی همراه با ضیافت شام، حجت الاسلام حکیمی گیلانی امام جمعه شهرستان شفت سخنرانی کرده و مداحان مولودی خوانی می‌کنند.

 

*کانون فرهنگی هنری انصار الحسین(ع) مسجد امام حسن عسکری(ع) محله پل‌‌طالشان رشت نیز جشن بزرگ " از مولا برام بگو" را به مناسبت عید سعید غدیر با حضور پرشور کودکان و نوجوانان برگزار کرد.

 

* کانون فرهنگی هنری شهدای گمنام لیلاکوه لنگرود هم به مناسبت عید غدیر خم ایستگاه صلواتی  را همراه با جشن بزرگ غدیر در مسجد حضرت فاطمه الزهرا(س) دایر می‌کند.

 

* برپایی جشن عید غدیر ویژه کودکان، برنامه کانون فرهنگی هنری شهدای بالاجورشر لشت نشا است که همراه با بازی و سرگرمی در کتابخانه هفت تیر برگزار می‌شود.

 

* کانون فرهنگی هنری لیالمان لاهیجان نیز برپایی جشن غدیر همراه با اطعام علوی و اهدای جوایز را برنامه‌ریزی کرده است. این مراسم با سخنرانی حجت الاسلام نجفی و مولودی خوانی مداحان در صحن امام زاده سیدعلی کیا(ع) مسجد النبی(ص) لیالمان برگزار می‌شود.

 

* جشن بزرگ عید الله اکبرغدیر خم به همت کانون فرهنگی هنری ولایت مسجد جامع ملاط همراه با برپایی ایستگاه صلواتی و اهدای جوایز سه‌شنبه(5 تیر ) برگزار می‌شود . همچنین ویژه برنامه کاروان شادی نیز از گلزار شهدای کومله به سمت مسجد جامع برگزار می‌شود.