کانون های مساجد باید تحول فکری، فرهنگی و تربیتی در جامعه ایجاد کنند
کانون هاي مساجد بايد تحول فکري، فرهنگي و تربيتي در جامعه ايجاد کنند
استاندار کرمانشاه در افتتاحیه طرح ملی «مسجد، کانون نشاط» :

کانون های مساجد باید تحول فکری، فرهنگی و تربیتی در جامعه ایجاد کنند

صحرايي، با تأکيد بر محوريت بخشيدن به مساجد در محلات و روستاها، گفت: فعاليت هاي فرهنگي، هنري و تربيتي مساجد بايد متناسب با فضاي فرهنگي استان بومي سازي شده و منجر به تحول در جامعه شود.
شناسه خبر : 63013 تاریخ انتشار : ۳ تير ۱۴۰۳ زمان انتشار : ۱۳:۰۵

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان کرمانشاه، «محمد طیب صحرایی» در آیین افتتاحیه طرح ملی «مسجد، کانون نشاط» که با حضور مسئولان، ائمه جماعات، مدیران و فعالین کانون های فرهنگی هنری مساجد در تالار غدیر برگزار شد، گفت: مساجد، پایگاه فرهنگی، سیاسی و اقتصادی در تمامی دوران ها بوده اند.

استاندار کرمانشاه، اظهار کرد: مسجد باید ستون فقرات جامعه اسلامی باشد و در فعالیت‌هایی که مشغول هستیم تلاش این باشد تا از فضای مسجد به‌گونه‌ای استفاده کنیم تا اولویت روشن‌تر شدن چراغ مساجد باشد.

وی با تأکید بر ضرورت اولویت بخشیدن به مساجد در محلات و روستاها، ابراز کرد: همه باید برای رونق بیشتر مساجد تلاش کنیم و در عین حال به مسجد سازی در مناطقی که دارای مسجد نیستند، کمک کنیم.

 صحرایی، بیان کرد: در محلات قدیمی و شهرهای مختلف، مساجد یک نورانیت و تحول فکری و فرهنگی و تربیتی در محیط خودشان ایجاد می‌کنند، در روستا یا محلات نیز کافی است مکانی مناسب با ابعاد واقعی را به مسجد اختصاص دهیم و قدمی برای فعال‌تر شدن مساجد برداریم.

وی با اشاره به آیات و روایات و فرمایشات امام راحل و مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در خصوص جایگاه و نقش مسجد، گفت: فعالیت‌های فرهنگی و تربیتی مساجد باید متناسب با نیاز استان باشد یعنی فعالیت در مساجد و کانون‌های فرهنگی هنری به درد مخاطبان بخورد.

استاندار کرمانشاه، خطاب به فعالین کانون های فرهنگی هنری مساجد، گفت:  باید قبل از هر فعالیتی، نیازهای واقعی خود، جامعه و اطراف خودمان را بشناسیم و این موضوع را مورد توجه قرار دهیم.

وی ادامه داد: در این مسیر نسخه‌های فرهنگی و تربیتی در کشور قابل ملاحظه است و باید در فضای فرهنگی بومی‌سازی و متناسب با نیازهای کرمانشاه باشد.

 استاندار کرمانشاه با بیان اینکه لازم است بدانیم در کرمانشاه چه نیازهایی پررنگ‌تر است، گفت: در کتاب تعلیم و تربیت در اسلام شهید مطهری، یکی از ابزارهای تربیتی «کار» معرفی شده است.

وی با اشاره به ضرورت نهادینه کردن فرهنگ کار در استان کرمانشاه، عنوان کرد: کار کردن ابزار تربیتی است و نیاز است تا مدیران و مربیانی که در کانون‌ها کار می‌کنند، بدانند در استان کرمانشاه «کار» یک مسئله جدی و بیکاری آفت جدی است.

صحرایی، اضافه کرد:  در کنار کارهایی که باید انجام شود یک طرف دیگر آن باید تقویت فرهنگ کار و مهارت‌آموزی برای کار باشد و این مقدمه‌ای برای یک برنامه و جشنواره قرار گیرد.

وی با تأکید بر معرفی کانون‌های موفق و بیان تجربیان آن ها در حوزه کار و کارآفرینی به نوجوانان، اظهار کرد: بچه‌های کانون‌ها باید کار را تجربه کنند و در اسلام ترویج کار به عنوان مسئله تربیتی عنوان شده و ابزار تربیتی است.

استاندار کرمانشاه، در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری، گفت: راه شهید رئیسی را باید با یک انتخاب دقیق و آگاهانه ادامه دهیم و فعالان مساجد هر کدام سهم جدی در پرشور شدن این حماسه ایفا کنند.

وی با اشاره به تلاش‌های دولت خدمتگزار سیزدهم، خاطرنشان کرد: دیدید که اگر یک رئیس جمهور مخلصانه اقدام کند چه اتفاقات خوبی برای مردم می‌تواند اتفاق بیافتد.