برگزاری جلسات خانگی قرآن کریم باید در همه خانه ها اجرایی شود
برگزاري جلسات خانگي قرآن کريم بايد در همه خانه ها اجرايي شود
مشاور رهبر معظم انقلاب و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام:

برگزاری جلسات خانگی قرآن کریم باید در همه خانه ها اجرایی شود

آقامحمدي با اشاره به اهميت برگزاري جلسات خانگي قرآن کريم گفت: جلسات قرآن بايد در همه خانه باشد و همه بايد درگير اين موضوع شوند.
شناسه خبر : 62953 تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۴۰۳ زمان انتشار : ۲۰:۴۲
به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین، علی آقامحمدی مشاور رهبر معظم انقلاب وعضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در آیین رونمایی از طرح ملی جلسات خانگی قرآن کریم ویژه ۲۰۲۰ محله کمتر برخوردار کشور که در سالن باغستان قزوین برگزار شد، بیان کرد: شاید امروز خیلی عظمت این کار به چشم ما نیاید ولی باید یادآوری کنیم کاری که شکل می گیرد بنیانی است که ثمرات آن را در آتی خواهیم دید.

 

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: در این مراسم نیت کرده و خود را با قرآن گره بزنید و هدایت کودکان و نوجوانان را در سایه قرآن از خدا بخواهید، ما از چند دقیقه دیگر خود خبر نداریم ولی نیاتی که می کنیم موثر است چه بمانیم و آن را انجام دهیم و چه نرسیم.

 

وی عنوان کرد: خواهش می کنیم در این ایام مبارک با جلسه قرآن به این شکل معامله کنید که هرچه در توان دارید بگذارید و از خدا بخواهید تا آنجا که امکان دارد بتوانید قرآن را ترویج دهید و ما هرچه کار کنیم به اندازه ذره ای از زحمات پیامبر (ص) نمی شود.

 

آقامحمدی اعلام کرد: امروز متوسل به مولا امیرالمومنین (ع) و حضرت زهرا (س) شوید و در این مسیر اقدام کرده تا قزوین معروف به شهر قرآن شود و کودکان و نوجوانان در این مسیر بزرگ شوند و سرمایه ای عظیم برای شما شوند.

 

وی تصریح کرد: ولایت و قران از هم جداشدنی نیست و واقعیت محض است و در ایام غدیر قرار داریم و رزقی بالاتر از این نیست که در این مسیر قدم برداریم.

 

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه با اشاره به طرح ۲۰۲۰ محله کمتر برخوردار در کشور توضیح داد: نکته دیگر در خصوص بحث ۲۰۲۰ محله است که از این بین در استان قزوین  ۳۷ محله را داریم؛ این ۲۰۲۰ محله ۱۹ میلیون و ۷۰۰هزار نفر جمعیت دارد که اینها را مقام معظم رهبری به عنوان حرکت مبارک مقرر فرمودند که توسط خود افراد در این محلات بتوانیم زندگی شان را متحول کنیم و بهزیستی، بسیج، آستان قدس رضوی، شهرداری و غیره در این بحث کمک می کنند و بناست دوره ای را بگذرانیم که فقر نباشد.

 

وی تأکید کرد: این مجموعه قرار است هفت کار را انجام دهد یکی از کارها در حوزه مسکن است و هر کس مستأجر است باید در طرح مسکن ثبت نام کند، نکته دیگر در خصوص ثبت نام و پیگیری کار اشتغال افراد در این محلات است.

 

آقامحمدی خاطر نشان کرد: موضوع سوم در حوزه سلامت است و امروز کسی نیست که بیمه سلامت نداشته باشد، البته اگر کسی بیمه نداشته باشد این کار را برای او انجام می دهند و بحث دیگر تحصیلات است و بازمانده از تحصیل در این محلات باید به تحصیل برگردد.

 

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه با اشاره به سفر اربعین ویژه برگزارکنندگان جلسات خانگی قرآن کریم اظهار کرد: در خصوص ثبت نام اربعین، تا چند روز بعد از عید غدیر ثبت نام ما انجام می شود و هر کسی جلسات خانگی قرآن را راه اندازی کرد میهمان ما برای اربعین است به نیت اینکه این اقدام ادامه دار باشد و جلسات قران هم باید در همه خانه باشد و همه باید درگیر این موضوع شوند.

 

وی با اشاره به اهمیت رجوع به قرآن و اهل بیت (ع) یادآور شد: چه برویم سراغ قرآن و چه امام حسین، معرکه بوده و توفیق است و ان شاالله توفیق یابیم این مسیر را با هم طی کنیم و خود با قرآن عهد کنیم و برای آن زمان گذاریم.  
 

گفتنی است در پایان این مراسم طرح احیای جلسات خانگی قران کریم رونمایی شد.