مسجد پایگاه اصلی فعالیت‌های فرهنگی و هنری در محلات است
مسجد پايگاه اصلي فعاليت‌هاي فرهنگي و هنري در محلات است
در دیدار رئیس ستاد با ائمه جماعات شمیرانات مطرح شد:

مسجد پایگاه اصلی فعالیت‌های فرهنگی و هنری در محلات است

حجت الاسلام و المسلمين خداداده در جلسه هم‌انديشي ائمه جماعات، مديران و فعالان فرهنگي هنري مساجد شميرانات تهران ، مساجد را پايگاه اصلي فعاليت‌هاي فرهنگي و هنري در محلات دانست.
شناسه خبر : 62945 تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۴۰۳ زمان انتشار : ۰۹:۳۷

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور ، حجت الاسلام و المسلمین کمال خداداده، رییس ستاد در جلسه هم‌اندیشی ائمه جماعات، مدیران و فعالان فرهنگی هنری مساجد استان تهران بخش شمیرانات که در مسجد امیرالمومنین(ع) شهرک محلاتی برگزار شد، به تشریح فعالیت‌ها و برنامه‌های این ستاد برای رونق فعالیت‌های فرهنگی و هنری در مساجد پرداخت

رئیس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور در این جلسه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، به ویژه شهید جمهور ، با بیان اینکه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در سال ۱۳۷۲ با هدف ترویج فرهنگ و هنر در مساجد تاسیس شده‌اند، گفت: این کانون‌ها می‌توانند در زمینه‌های مختلفی مانند تئاتر، سرود، کتابخانه، قرآن و فعالیت‌های قرآنی، رسانه فعالیت کنند و به تعبیری یک رابطه دوسویه بین هنر و مسجد برقرار شود.

حجت الاسلام و المسلمین خداداده با اشاره به فراز و نشیب‌های فعالیت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در سال‌های اخیر، اظهار داشت: در سال ۱۳۹۷ شورای عالی انقلاب فرهنگی با بازتعریفی از وظایف و ماموریت‌های این کانون‌ها، آنها را به عنوان نهادی مستقل و با هویت تخصصی در حوزه فرهنگ و هنر مساجد معرفی کرد.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص توجه به کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گفت: مقام معظم رهبری در سال ۱۳۹۱ در خراسان شمالی فرمودند که کانون‌های فرهنگی هنری مساجد را فراموش نکنید و این کانون‌ها می‌توانند جوانان و نوجوانان را جذب مساجد کنند.

رییس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور با بیان اینکه در حال حاضر حدود 30 هزار کانون فرهنگی هنری مسجد در سراسر کشور فعال هستند، افزود: "ما در تلاشیم تا با تقویت این کانون‌ها و ارائه خدمات به آنها، زمینه را برای رونق هرچه بیشتر فعالیت‌های فرهنگی و هنری در مساجد فراهم کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین خداداده با بیان اینکه متاسفانه در دولت قبل بودجه و اعتبارات کانون‌های فرهنگی هنری مساجد به طور قابل توجهی کاهش یافته بود، گفت: ما در حال حاضر در تلاش هستیم تا زیرساخت‌های این کانون‌ها را بازسازی و تقویت کنیم و آنها را به عنوان نهادی تخصصی در حوزه فرهنگ و هنر مساجد معرفی کنیم.

وی در ادامه با بیان اینکه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد باید با سایر دستگاه‌های فرهنگی کشور همکاری داشته باشند گفت: این همکاری می‌تواند در زمینه‌های مختلفی از جمله برگزاری برنامه‌های مشترک، تبادل اطلاعات و تجربیات و استفاده از امکانات یکدیگر صورت گیرد.

رییس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور در ادامه به تشریح برنامه‌های ستاد برای رونق فعالیت‌های فرهنگی و هنری در مساجد پرداخت و گفت: ما در نظر داریم با ایجاد سامانه‌ای  خدمات مختلفی را به کانون‌های مساجد ارائه دهیم. همچنین در حال برنامه‌ریزی برای برگزاری دوره‌های آموزشی و توانمندسازی برای مدیران و فعالان کانون‌های مساجد هستیم.

حجت الاسلام والمسلمین خداداده در پایان سخنان خود با تاکید بر لزوم همکاری و همدلی همه دستگاه‌ها و نهادها برای رونق فعالیت‌های فرهنگی و هنری در مساجد، گفت: مسجد جایگاه اصلی ترویج فرهنگ و هنر اسلامی است و همه ما باید برای تقویت و رونق فعالیت‌های فرهنگی و هنری در مساجد تلاش کنیم.

در ادامه این نشست، ائمه جماعات، مدیران و فعالان فرهنگی هنری مساجد استان تهران بخش شمیرانات به بیان نظرات و پیشنهادات خود در خصوص فعالیت‌های کانون‌های فرهنگی هنری مساجد پرداختند.

کلمات کلیدی: ائمه جماعات