آغاز طرح ملی «مسجد، کانون نشاط»
آغاز طرح ملي «مسجد، کانون نشاط»
معاون فرهنگی ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور خبر داد:

آغاز طرح ملی «مسجد، کانون نشاط»

مهدي مقدم از آغاز طرح ملي «مسجد، کانون نشاط» با برگزاري افتتاحيه رسمي اين طرح با حضور وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي خبر داد.
شناسه خبر : 62753 تاریخ انتشار : ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ زمان انتشار : ۱۱:۰۱

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور ، مهدی مقدم معاون فرهنگی هنری ستاد کانون های مساجد کشور طرح ملی «مسجد، کانون نشاط» را در راستای غنی سازی اوقات فراغت نوجوانان مسجدی  با تمرکز بر هماهنگی، هم‌افزایی و بالا بردن کیفیت فعالیت کانونهای مساجد سراسر کشور در طول تابستان عنوان نمود.

معاون فرهنگی هنری ستاد کانون های مساجد کشور با بیان اینکه در این طرح کانونهای فرهنگی و هنری با رویکرد تربیتی تمام ساحتی سطح بندی شده و به صورت تخصصی مورد حمایت قرار خواهند گرفت افزود کانون های مجری طرح باید با توجه به نیاز مخاطبین و امکانات و ظرفیتهای کانون، برنامه ریزی های بومی خود را با رعایت محورهای شش گانه طرح انجام دهند  برنامه هایی جذاب ، پرنشاط و متنوع مختص کودکان و نوجوانان که اصول تربیتی را مبنای عمل قرار دهد و متناسب با نیازهای اصلی مخاطبین باشد.

مهدی مقدم عنوان کرد این طرح از ابتدای تیر آغاز و تا 15 شهریورماه  1403 ادامه دارد  و لازم است مدیران کانونها بعد از برنامه ریزی نهایی، این برنامه ها را در سامانه بچه‌های مسجد در قسمت برنامه‌های تابستانی کانون نشاط ثبت نمایند و بعد از پایان طرح نیز گزارش‌ اجرای این برنامه ها را در سامانه بچه های مسجد ثبت نمایند.

وی ادامه داد : در پایان طرح هم با ارزیابی عملکرد کانونهایی که در کل فرایند اجرایی طرح مشارکت داشتند از 180 کانون برتر بصورت ویژه تقدیر به عمل خواهد آمد و از حمایت های تخصصی و جوایز کشوری و استانی بهره مند خواهند شد.

معاون فرهنگی هنری ستاد کانون های مساجد کشور توضیح داد در کنار این برنامه ها یک سری پویش های تکمیلی هم در نظر گرفته شده که در ارزیابی نهایی امتیاز ویژه دارند و به مرور اعلام خواهند شد و کانون هایی که در این طرح مشارکت می کنند می توانند از مزایا و خدمات ویژه ای بهره مند شوند که از آن جمله می توان به دریافت خدمات تخصصی مرتبط با حوزه کودک و نوجوان،  بیمه اردویی با تخفیف 70 درصد، خدمات اردوگاهی و اسکان در اصفهان ، مشهد و ... اشاره نمود.

مهدی مقدم با بیان اینکه مدیران کانون ها می توانند برنامه های کانون مسجد خود را از طریق سامانه بچه های مسجد به صورت عمومی منتشر نمایند تسهیل ارتباط مسجد با  مدرسه از طریق صدور معرفی نامه توسط ستادهای استانی را از دیگر خدمات ستاد در این طرح عنوان نمود.

وی در پایان ابراز داشت : تلاش های زیادی توسط همکاران ستادی و استانی  و همچنین مدیران و مربیان کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد سراسر کشور صورت گرفته تا ان شاالله تابستانی پربار، پرنشاط و به یادماندنی برای کودکان و نوجوانان مسجد رقم بخورد وکانون هایی که بر اساس ارزیابی داوران فعال شناخته شوند می توانند تا سقف 10000 امتیاز از رواق رشد و دانش امتیاز ویژه دریافت کنند.

لازم به ذکر است آیین افتتاحیه ملی اوقات فراغت با عنوان  «مسجد، کانون نشاط»  به میزبانی استان البرز با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از مدیران ارشد استانی و دستگاه‌های فرهنگی کشور روز پنجشنبه 31 خرداد ماه در مسجد جامع رجایی شهر کرج  برگزار خواهد شد.