کارگاه تعالی زن و خانواده در روستای طارم برگزار شد
کارگاه تعالي زن و خانواده در روستاي طارم برگزار شد
به همت کانون فرهنگی هنری حضرت رقیه(س) شهرستان حاجی آباد؛

کارگاه تعالی زن و خانواده در روستای طارم برگزار شد

کارگاه تعالي زن و خانواده به همت کانون فرهنگي هنري حضرت رقيه(س) در حسينيه حضرت رقيه(س) روستاي طارم شهرستان حاجي آباد برگزار شد.
شناسه خبر : 62745 تاریخ انتشار : ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ زمان انتشار : ۰۹:۱۲

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان هرمزگان، این کارگاه با شرکت بیش از 40 نفر در راستای ترویج فرهنگ اسلامی و سبک زندگی اسلامی با محوریت فرزندآوری و تربیت فرزند بین بانوان روستای طارم برگزار شد.

 

زینب امامدادی از فعالان فرهنگی مذهبی شهرستان حاجی آباد در این کارگاه با اشاره به چالش ها و آسیب های حوزه سبک زندگی اسلامی، به اهمیت توجه جدی خانواده ها به مبانی تربیتی اسلام و تلاش برای تحکیم بنیان خانواده تاکید کرد.

 

وی به جایگاه زن و خانواده در اسلام اشاره کرد و افزود: اسلام  برای خانواده قداست و منزلت خاصی قایل شده است، چنانکه به عنوان یک مکتب انسان ساز، بیشترین عنایت را به تکریم، تنزیه و تعالی خانواده دارد و این نهاد مقدس را کانون تربیت و مهد مودّت و رحمت می شمرد و سعادت و شقاوت جامعه انسانی را منوط به صلاح و فساد این بنا می داند.

 

این فعال فرهنگی مذهبی با اشاره به دیدگاه بزرگان دینی مذهبی در رابطه با نقش زن، عنوان کرد: فرمایشات و برنامه‌های رهبر انقلاب تمام نقش‌های دشمن در مسأله زن و خانواده را نقش بر آب کرد؛ ایشان با هدایت خود راه را نشان دادند و خواهران نقش و تکلیف خود را شناختند.

 

در این کارگاه که پیش نیازی برای اجرای طرح اوقات فراغت تابستانه کانون محسوب می شود، همچنین راهکارهای تعالی خانواده در اسلام مورد بحث و بررسی قرار گرفت.