اهالی منطقه بام در تدارک یادواره بزرگ سرداران و 106شهید
اهالي منطقه بام در تدارک يادواره بزرگ سرداران و 106شهيد
با محوریت کانون فرهنگی هنری عاشورا؛

اهالی منطقه بام در تدارک یادواره بزرگ سرداران و 106شهید

يادواره بزرگ سرداران شهيد و شهداي منطقه بام، با همراهي و همدلي اهالي مسجد، و حضور تني چند از مسئولان و فرماندهان کشوري و لشگري، 21 تيرماه برگزار مي شود.
شناسه خبر : 62649 تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۴۰۳ زمان انتشار : ۰۶:۳۰

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی؛ «محمدحسن حدادی» مدیر کانون فرهنگی هنری "عاشورا" مسجد امام حسین علیه السلام بام، از توابع شهرستان تازه تأسیس بام و صفی آباد، با اعلام این خبر گفت: مردم همدل و همراه بخش بام در اقدامی مشترک سر بر آستان مقدس شهدا می گذارند و در محفلی شهدایی گرد هم می آیند.

 

وی  21 تیرماه سال جاری  و همزمان با پنجمین روز از ایام حزن و عزاداری محرم را زمان برگزاری این یادواره اعلام کرد و افزود:  مراسم شهدایی فوق در مسجد جامع بام، تدارک دیده شده است.

 

حدادی، تجلیل از خانواده معزز شهدا از جمله سرلشگر شهید «رمضانعلی رستگار»، سردار شهید «حسین عابدی» و سردار شهید «محمد قنبری» را مهمترین بخش این یادواره معرفی کرد و ادامه داد: برگزاری نمایشگاه از "کربلا تا غزه" نیز در بخش های اصلی این یادواره برنامه ریزی شده که تلاش داریم تا از این طریق سیر تاریخی رشادت های جوانان و شهدا از واقعه عاشورا تا عصر حاضر و وقایع حماسی و داستان های مقاومت غزه را در قالب ماکت های مختلف برای علاقمندان به نمایش بگذاریم.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری عاشورا که خود از جوانان فعال مسجدی و پای کار ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است و پیش از این جمعی از نوجوانان عضو این کانون را در قاب هیئتی به خانواده شهدا و انس و الفت با فرهنگ مقاومت پیوند زده است، به بخش های دیگر این یادواره و محفل آسمانی اشاره کرد و گفت: برپایی غرفه عرضه  کتاب با معرفی و فروش کتب و محصولات مرتبط با شهیدان و در نظر گرفتن تخفیف 40 درصد برنامه دیگر این یادواره خواهد بود.

 

حدادی، در تکمیل خبر اعلام این برنامه ها افزود:  برپایی دو غرفه نشر فرهنگ عفاف و حجاب  و توجه به موضوع فرزندآوری و جمعیت نیز مدنظر قرار داده شده که با همیاری مردم و نهادهای مردمی منطقه بام اجرا می شود.

 

گفتنی است، کانون فرهنگی هنری "عاشورا"  پیش از این در دو دوره از برگزاری رویداد بچه های مسجد به عنوان کانون برگزیده در میان کانون های سراسر کشور قرار گرفت و توانست در رواق های همدلی و نور حائز رتبه ملی شد.

 

پایان/