محفل انس با قرآن در کانون فرهنگی هنری رحمان آذرشهر برگزار شد
محفل انس با قرآن در کانون فرهنگي هنري رحمان آذرشهر برگزار شد

محفل انس با قرآن در کانون فرهنگی هنری رحمان آذرشهر برگزار شد

مراسم معنوي محفل انس با قرآن با عنوان "مسجد در فراق شهداي خدمت" در کانون فرهنگي هنري رحمان مسجد جامع روستاي فيروزسالار از توابع بخش گوگان شهرستان آذرشهر برگزار شد.
شناسه خبر : 62599 تاریخ انتشار : ۱۷ خرداد ۱۴۰۳ زمان انتشار : ۱۱:۵۲

 به گزارش روابط عمومی ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان شرقی، محفل انس با قرآن با عنوان "مسجد در فراق شهدای خدمت" به همت  کانون فرهنگی هنری رحمان  مسجد جامع روستای فیروزسالار از توابع بخش گوگان شهرستان آذرشهر برگزار شد.

« مرتضی شفیعی» مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان شرقی در این مراسم طی سخنانی مردمی بودن را از ویژگی های بارز شهید جمهور و دیگر شهدای خدمت دانست و اظهار داشت:  همه شهدای خدمت  به عنوان یک الگو برای همیشه ماندگار شدند و آیت الله آل هاشم، امام جمعه محبوب  و شهید تبریز در تصویر امامت جمعه  برای همه مردم بویژه برای فعالان مسجدی الگوی مردم داری و اخلاق مداری است .

شفیعی مخاطب شناسی، نیازسنجی و حسن خلق را از ویژگی های ضروری متولیان مسجدی برای ایجاد جاذبه در مساجد عنوان کرد و افزود: باید بتوانیم با همدلی و  وحدت نظر  در کنار استمرار روش های سنتی موفق  و طراحی و ایده پردازی های نو وخلاقانه در پاسخ به نیازهای جوانان و نوجوانان جاذبه های حداکثری را برای حضور آنان در مساجد ایجاد کنیم.

وی در ادامه با اشاره به برنامه های ستاد کانون های فرهنگی هنری  مساجد استان در سال جاری  اعلام کرد: در کنار فعالیت های قرآنی، علمی، آموزشی و فرهنگی ، تربیت کادر متخصص و نیروهای متعهد یکی از کارکردهای مهم مساجد بوده و در این راستا طرح تربیتی کادر نوجوان به منظور کادر سازی و توسعه کار تشکیلاتی در مساجد اجرا می شود.

مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اجرای طرح ملی «مسجد، کانون نشاط» از دیگر برنامه های مهم پیش رو اعلام کرد و افزود: درکنار اجرای برنامه های معمول اوقات فراغت  پرداخت به برنامه های هنری و علمی جذاب  به شکل کارگاه ها و اردوهای  آموزشی ،هنری ، علمی، رسانه ای و چند رسانه ای  مسلما از استقبال بیشتری برخوردار خواهد بود .

شفیعی با اشاره به فعالیت موسسات و تشکل های قرآنی متعدد در شهرستان آذرشهر و روستای فیروزسالار اظهار داشت: بیش از 100 پایگاه قرآنی به همت ستاد کانون های مستاجد در استان راه اندازی شده  که محفل قرآنی امروز یکی از نمونه های محافل موفق قرآنی مردمی است.

 «شمسعلی محمودیان» فرماندار شهرستان آذرشهر نیز  با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای والامقام خدمت، ضمن اشاره اجمالی به رمز و راز محبوبیت شهید آیت الله رئیسی که اخلاص، مردمداری و کار برای خدا سرآمد آنهاست، الگوی مدیریتی دولت سیزدهم را خدمت بی منت عنوان کرد و گفت: الگوی مدیریتی شهید رئیسی برای همیشه ماندگار خواهد بود.

بنابراین گزارش، این مراسم با حضور فرماندار آذرشهر، جانشین فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان آذرشهر، کارکنان ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان آذربایجان شرقی، رئیس اداره  فرهنگ و ارشاد اسلامی آذرشهر و جمعی از قاریان و حافظان شهرستان آذرشهر و اهالی فیروزسالار همراه بود.

 گفتنی است، مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان وکارشناسان این ستاد در حاشیه این مراسم ، از کانون فرهنگی هنری جامعه القرآن مسجد جامع روستای آخی جهان بخش گوگان نیز بازدید کردند.