اهالی تنهای روستای میزبان رییس جمهور شهید به سوگ امام و شهدای خدمت نشستند
اهالي تنهاي روستاي ميزبان رييس جمهور شهيد به سوگ امام و شهداي خدمت نشستند
در خراسان شمالی؛

اهالی تنهای روستای میزبان رییس جمهور شهید به سوگ امام و شهدای خدمت نشستند

مراسم يادمان امام راحل و شهداي خدمت در روستاي قارلق؛ روستايي که رييس جمهور شهيد در سفر استاني اش به استان خراسان شمالي در آن حضور يافت، به همت اهالي مسجد و کانون گل نرگس برگزار شد.
شناسه خبر : 62583 تاریخ انتشار : ۱۶ خرداد ۱۴۰۳ زمان انتشار : ۰۷:۲۸

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی؛ اهالی روستای قارلق بجنورد با مجوریت کانون فرهنگی هنری «گل نرگس» شامگاه 15 خرداد،  میزبان سوگواران امام راحل و فرزندان شهیدش شدند.

پوستر های شهید رییسی و همراهان در کنار تصاویری از امام خمینی(ره) و شهدای روستا به پیشواز مهمانان  می آمد، میز تسلیت با سربند های یا فاطمه الزهرا(س) و یا حسین رحل های قرآن نقطه آغاز مراسم شد و بعد صف ها به تکبیرهای الله اکبر و تسبیح الهی در اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء بهم گره خورد.

محمدی، دهیار روستا به دعوت مجری پشت تریبون ایستاد و از روزحضور رییس جمهور در این روستا و دیدار چهره به چهره و مردمی شهید رییسی گفت  وبا همان لحن که قدردانی و ای کاش داشت و هم خوش آمد بود و قدردانی،  خواست تا مصوبات سفر از جمله پل اتصال مزارع به روستا، نوسازی مدرسه و ساخت بنای مسجد، برای آبادانی روستا عملیاتی شود.

پس از آن کنار نماینده ولی فقیه نشست و مصوبات را جزء به جزء و اینکه چرا برخی محقق نشده را برای حجت الاسلام و المسلمین نوری تشریح کرد.

 

 

حجت الاسلام و المسلمین «رضا نوری»، نماینده ولی فقیه و امام جمعه بجنورد، حجت الاسلام «رضا براتی زاده»، رییس کل دادگستری خراسان شمالی، حجت الاسلام «نعمت آزموده»، رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان و نیز حجت الاسلام «عباس سرشته» معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مهمانان ویژه این مراسم بودند.

 

گرمابخش محفل یادمان و سوگواری، دختران هنرمند گروه سرود«فداییان  ولایت» بودند، که با اجرای سرودی در وصف  شهدای خدمت، غم فقدان مردان جهادی و خدمتگزاران شهید را کمی تسکین دادند.

 

شعرخوانی «سید باقر سیدی زاده» از شاعران جوان و نامی استان و عضو کانون فرهنگی هنری  "نسیم رحمت" مسجد امام حسن عسکری علیه السلام  بجنورد، پس از سخنرانی ها و قول های پی گیری مصوبات سفر که امام جمعه بجنورد به مردم داد، پایان بخش این مراسم معنوی و یادمان بود.

 

پایان/