حماسه قرآنی در طالکوه/روستایی کوچک که محفلی بزرگ را در دل خود جای داد
حماسه قرآني در طالکوه/روستايي کوچک که محفلي بزرگ را در دل خود جاي داد

حماسه قرآنی در طالکوه/روستایی کوچک که محفلی بزرگ را در دل خود جای داد

کانون گلها روستاي طالکوه رودبار ميزبان محفل قرآني بود که که در نوع خود بي‌نظير بود.
شناسه خبر : 62482 تاریخ انتشار : ۹ خرداد ۱۴۰۳ زمان انتشار : ۱۳:۲۳

به گزارش روابط عمومی ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور از استان گیلان، در راستای رویداد فرهنگی هنری"هزار مشعل" مساجد روستایی گیلان میزبان محافل " انس، تدبر و تلاوت قرآن کریم" به میزبانی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد هستند. این رویداد فرهنگی هنری که به همت ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گیلان برگزار می‌شود در هفتمین محفل خود میهمان اهالی روستای طالکوه رودبار از توابع بخش خورگام بود. روستایی کوچک که محفلی بزرگ را در دل خود جای داد.

 

 

این روستای کوچک که طبق آمار 230 نفر جمعیت دارد، برگزار کننده محفلی نورانی با حضور مهمانانی از روستاهای اطراف بود و استقبال از این محفل به قدری باشکوه بود که سراسر مسجد پر بود از عاشقان اهل بیت(ع) که تن و روحشان با آیه‌های قرآن در آمیخت.

 

شور و شوق قرآنی صدها نفر از اهالی روستای طالکوه و مناطق اطراف در این محفل بزرگ قرآنی که نخستین محفل قرآنی در مسجد صاحب الزمان(عج) روستا بود، وصف ناپذیر بود، زن و مرد، پیر و جوان، خردسال و کودک، همه و همه گرد هم آمده بودند تا بانی محفلی باشند که در نوع خود بی‌نظیر بود.


 

دو برادر 10 و 15 ساله حافظ کل قرآن "محمد و حجت محجوب " با قرائت خود تحسین میهمانان را برانگیختند و فاطمه تسنیم 5 ساله، کودک نابغه گیلانی که در برنامه" محفل" شبکه سوم سیما خوش درخشید، باعث حیرت همگان شد. او که دستان کوچکش رو به سوی آسمان بلند کرد و برای سلامتی رهبر معظم انقلاب و ظهور آقا امام زمان(عج) با لحن کودکانه خود دعا کرد.

یکی از کودکان روستا نیز دل نوشته‌ای برای شهید جمهور قرائت کرد و از حسرت دیدار با آیت الله رئیسی گفت. و فاطمه تسنیم احدی که برای شهدا دکلمه سرایی کرد ودر ادامه مجلس دقایقی با مداحی یکی از مداحان در سوگ شهدای خدمت گریست.

 

و این مراسم به یادماندنی که در پایان با عکس‌های یادگاری حضار با کودکان نابغه قرآنی گیلانی به ثبت رسید.