برگزاری دوره آموزشی و توانمندسازی گروه های سرود در مساجد استان قزوین
برگزاري دوره آموزشي و توانمندسازي گروه هاي سرود در مساجد استان قزوين
مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین:

برگزاری دوره آموزشی و توانمندسازی گروه های سرود در مساجد استان قزوین

تقوي گفت: در بحث قرارگاه شهيد آويني طرحي که براي ما مشخص شده، طرح فرزندان ايران است که در اين بحث توانمندسازي گروه هاي سرود در مساجد مورد توجه است.
شناسه خبر : 62454 تاریخ انتشار : ۸ خرداد ۱۴۰۳ زمان انتشار : ۰۸:۲۶

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین، حجت الاسلام سید رئوف تقوی مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین در جلسه طرح فرزندان ایران قرارگاه شهید آوینی بیان کرد: در بحث قرارگاه شهید آوینی طرحی که برای ما مشخص شده، طرح فرزندان ایران است که دارای یک بخش سرود و بخش دیگر تئاتر است که مبنای آن آموزش و توانمندسازی است.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین ادامه داد: مجریان این کار، موسساتی هستند که در داخل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بوده و با بخش مربوطه مرتبط هستند، مجری طرح ما، موسسه جامعه تراز انقلاب اسلامی است که دبیر آن حجت الاسلام اوتارخانی هستند.

 

وی عنوان کرد: پایان این طرح شهریور ماه است که در قالب رویدادی شبیه به جشنواره آن را خواهیم داشت.

 

حجت الاسلام تقوی افزود: پوستر کار طراحی شده و ان شاالله با تعامل و بررسی ها لازم، این کار هرچه زودتر اجرایی شود.

 

در ادامه دبیر موسسه جامعه طراز انقلاب اسلامی قزوین افزود: آنچه در بحث سرود اهمیت دارد، درگیر کردن همه مساجد است، بسیاری از مجموعه های فرهنگی و مساجد نمی دانند که چگونه باید وارد این بحث شوند و یا با اجزا و سلسله عوامل این موضوع ناآشنا هستند و باید کاری کنیم ، این اقدام عمومی شود.

 

حجت الاسلام اوتارخانی اضافه کرد: ما می خواهیم جلسات آموزشی سرود را راه اند ازی کنیم و این جلسه هم به همین منظور برگزار شده است تا با بحث و گفتگو در این خصوص این اقدام را داشته باشیم.

 

در ادامه سید کمال فلاح امینی سرپرست و مربی گروه سرود «ابن الرضا(ع)» در قزوین اظهار کرد: دوره توانمندسازی گروه سرود، گسترده است و شامل بخش های مختلفی نظیر شعر، موسیقی، رهبری و مربیگری گروه، بازاریابی و غیره می شود که نیاز به توانمندسازی افراد در این حوزه ها دارد.

 

وی تأکید کرد: نکته دیگر در بحث گروه سرود نگاه تربیتی است که باید این مهم هم در بحث گروه های سرود مورد توجه قرار گیرد.

 

جان محمدی سرپرست و مربی گروه سرود بنات الحیدر در قزوین هم با اشاره به گسترده بودن آموزش ها در حوزه سرود یادآور شد: در این بحث می توانیم در مساجدی که گروه سرود ندارند کار را شروع کنیم و یک سرود واحد را برای همه شرکت کنندگان در این دوره داشته باشیم.

 

گفتنی است در این جلسه در خصوص چگونگی برگزاری دوره توانمندسازی گروه های سرود و نحوه اجرای این برنامه در مساجد بحث و تبادل نظر شد.