یاد و خاطره شهید جمهور و یاران شهیدش در آذربایجان غربی گرامی داشته شد
ياد و خاطره شهيد جمهور و ياران شهيدش در آذربايجان غربي گرامي داشته شد

یاد و خاطره شهید جمهور و یاران شهیدش در آذربایجان غربی گرامی داشته شد

در محفلي پرفيض، مردم و مسئولين آذربايجان غربي ،ياد و خاطره شهيد آيت الله رئيسي، رئيس جمهور و همراهان شهيدش را گرامي داشتند و با آرمان‌هاي والاي اين شهيدان تجديد ميثاق نمودند.
شناسه خبر : 62452 تاریخ انتشار : ۷ خرداد ۱۴۰۳ زمان انتشار : ۲۰:۳۲

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان‌غربی، محفل گرامیداشتی برای بزرگداشت مقام شامخ شهید جمهور آیت الله رئیسی و یاران شهیدش، با همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و با مشارکت ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، ادارات کل کتابخانه‌های عمومی، اوقاف و امور خیریه، سازمان حج و زیارت و سایر نهادهای فرهنگی برگزار شد.

این مراسم با حضور جمعی از مسئولان و مدیران کل دستگاه‌های اجرایی، روسای سازمان‌ها و مدیران کانون‌های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان‌غربی در سالن اجتماعات کتابخانه مرکزی استان برگزار شد.

حاضرین در این مراسم با سخنرانی و قرائت قرآن و مداحی، یاد و خاطره شهدای خدمت را گرامی داشتند و بر ادامه راه این شهدای والامقام تأکید کردند.


حجت الاسلام محمود اصغری، رئیس دانشگاه فرهنگیان آذربایجان غربی،ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای خدمت و شهدای اسلام و اشاره به واقعه شهادت رئیس جمهور به عنوان یک واقعه تاریخی گفت: اخلاص، ساده زیستی، حمایت از محرومین، رهروی از خط امام خمینی (ره) و ... از ویژگی های شهید رئیسی بود که در دوران خدمتش، دستاوردهای مهمی برای کشور داشت و حق ایشان، جز با شهادت ادا نمی شد؛ لذا تبیین دستاوردها و اقدامات ایشان و مقابله با نشر اکاذیب از وظایف ماست.
 
وی با اشاره به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری گفت: همانگونه که در وصیت نامه بنیانگذار انقلاب اسلامی نیز آمده است؛ با رفتن یك خدمتگزار در سد آهنین ملت، خللی حاصل نخواهد شد كه خدمتگزاران بالا و والاتر در خدمتند؛ و در انتخابات ریاست جمهوری نیز، باید دقت لازم را داشت و کسانی را انتخاب کرد که ویژگی های ایشان را داشته و رهروی امام خمینی (ره) و در خدمت مقام معظم رهبری (مدظله العالی) باشند. 

در ادامه، رحمان جاهدی، سیدتیمور جامعی و علی حبیبی، شاعران آئینی استان، سروده های خود با محوریت شهدای خدمت را برای حاضرین قرائت کردند. 

مداحی، پخش کلیپ های مرتبط، قرائت متن پیام تسلیت اهالی فرهنگ و رسانه و ... از بخش های دیگر این برنامه بود.                           

شهید جمهور آیت الله رئیسی و همراهان شهیدش در حین انجام سفر کاری به استان آذربایجان شرقی در سانحه هوایی به شهادت رسیدند.

شهادت این عزیزان، موجب غم و اندوه مردم ایران اسلامی به ویژه مردم آذربایجان غربی شد.

یاد و خاطره شهدای خدمت گرامی باد.