شهادتش باورمان نشده/معدن طلا، طلا می دهد/ شهیدجمهور ادامه اش قلب های تپنده ی مردم است
شهادتش باورمان نشده/معدن طلا، طلا مي دهد/ شهيدجمهور ادامه اش قلب هاي تپنده ي مردم است
در فراق رییس جمهور شهید، اهالی مسجد گفتند؛

شهادتش باورمان نشده/معدن طلا، طلا می دهد/ شهیدجمهور ادامه اش قلب های تپنده ی مردم است

چند خط و پاراگراف از مجموع کلمات ِسوگوارانه اي بخوانيد که اهالي مسجد خراسان شمالي در عزاي سفر شهادت گونه خدمتگزاران مردم گفتند و با زبان ساده به سو گ نشستند.
شناسه خبر : 62406 تاریخ انتشار : ۳ خرداد ۱۴۰۳ زمان انتشار : ۱۴:۳۷

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی؛ سی ام اردیبهشت، واقعه ای را رقم زد که بهت و ناباوری در دلهای هر ایرانی خط اول توصیف آن بود، فرود سخت بالگرد حامل رییس جمهور و همراهان متعهدش و ساعت ها بی خبری که تنها و تنها دلهره ای ناتمام و ساعتهای ملتمس و بارانی را به دنیال داشت  و صبحی ناگهان، که کلمه های "از دست دادن و رفتن"، نقطه سرخطش را شکل داد.

او شهید مردم است، شهیدی که قاعده تلاشش روشنی بخشی به کوچه پس کوچه ها بود و از صف اول نشستن انصراف می داد و با صف های آخر همسفره و هم کلمه بود او پا به پای مردم آمد و خستگی را در پناه عنایت ناتمام امام مهربانی ها خستگی کرد...

 

*«محمد رحیمی» مدیرکانون فرهنگی هنری رمضان  مسجد امام حسین علیه السلام  بجنورد از فعالان فرهنگی و محرومیت زدایی در بغض و ناباوری، شهید آیت الله رییسی و همراهانش را اینگونه توصیف کرد و گفت: او رییس جمهوری جهادی بود، همیشه یار و یاور نیازمندان و برقراری عدالت در جامعه بود.

وی که به عنوان شهروندی مسجدی و جهادی نکاتی را از دیدگاه خود وتجربه هایی که لمس کرده بود، کاملا مردمی بیان کرد:  به قول سخن شهید محمدزاده، ایشان مصداق جمله "کار برای رضای خدا خستگی ندارد" را به ما ثابت کرد.

رحیمی ادامه داد: از مشخصه‌های بارز و مثبت دولت سیزدهم حضور میدانی شخص رئیس جمهور و کابینه وی در صحنه‌های مهم و بحرانی کشور است. در حوادث و اتفاقات برجسته داخلی از جمله بلایای طبیعی مانند سیل و زلزله، رئیس جمهور با اعضای کابینه خود در صف اول حادثه به صورت میدانی و مستقیم بحران را مدیریت کرده اند که موجب کاهش ساختارمند درد و رنج مردم شده است.

این مدیر کانون که از جوانان پرتلاش است و با سن کم اما سابقه ای طولانی در حوزه مسجد و کارهای میدانی و دستگیری از خانواده های نیازمند دارد و خود از خادمیاران آستان قدس رضوی است خاطره ای از حضور رییس جمهور شهید به استان خراسان شمالی نیز نقل کرد و گفت: یادم میاد زمانی که آن شهید والامقام در سمت تولیت آستان قدس بودند، برای  افطاری به استان ما مسجد امام سجاد(ع) آمد اما مانند بسیاری از مسئولان که صف جلو را انتخاب می کنند، صف جلو نرفت و در ردیفی که مردم عادی و چند نفر کارتون خواب بودند، نشست و با آنها همسفره شد و هر چه اصرار کردند صف جلو نرفت که  این هم از نشانه خاکی بودن و تواضع شهید آیت الله رئیسی بود.

 

*«محمد محمدزاده قانعی» مدیر کانون فرهنگی هنری شهدای شهرک ولیعصر (عج) شیروان و از فعالان مسجدی که در زمینه های بسیاری از جمله محرومیت زدایی و موضوع ارتقاء سلامت اجتماعی گوی سبقت را حتی در سطح ملی ربوده است، با عنوان اینکه هر بار اتفاقی در طول انقلاب اسلامی افتاده، مردم قویتر و محکمتر وارد عرصه شدند، از شهادت رییس جمهور فقید جمهوری اسلامی اظهار اندوه عمیق کرد و گفت: راه شهدا و آن رییس جمهور عزیز  را ادامه می دهیم.

وی اضافه کرد: انقلاب اسلامی انقلاب شهداست و هیچ گاه توقف نمی کنیم و راه شهدا را با تلاش بیشتر ادامه خواهیم داد.

 

*« سکینه قنبر زاده» مدیر کانون فرهنگی هنری قرآن و عترت روستای سیاهدشت فاروج و از زنان تحصیلکرده و دارای مدرک تحصیلی دکترای کامپیوتر، شهید آیت الله رییسی را رئیس جمهور محبوب و خستگی ناپذیر ملت خطاب کرد و گفت: آن شهید  در راه خدمت به مردم به درجه رفیع شهادت نائل شد.

وی در ادامه افزود:  همانطور که مشی رئیس‌جمهور این بود یک روز هم کار مردم روی زمین نماند، هیچ‌کس نباید کار و خدمتگزاری به مردم را متوقف کند. ما نیز در این راه پیروآن شهید  خواهیم بود و همیشه مدیون و ممنون زحمات خالصانه اش هستیم.

 قنبر زاده  با تاکید از این شهادت به عنوان  "دردِ عمیق دل " یاد کرد و ادامه داد: درد دل ما الان این است که اگر او اهل حمایت بی چون و چرای سرمایه داران و سودجویان بودند، اینهمه حاشیه و افترا برایشان درست نمی شد، خیلی هدف باید بزرگ باشد که در اوج خستگی در حال خدمت، مورد هجوم این افتراها قرار بگیری و راهت را ادامه دهی...

وی در تکمیل جملات خود  افزود: رئیس جمهور ما برای مردم محروم خدمتش پررنگ تر بود و اینگونه شد که پیکر بی جانش هم توسط همین مردم روستایی پیدا شد تا همه بدانند که خدمت به مردم تا پای جان به چه معناست.

قنبر زاده همچنین گفت: هرچند هنوز شهادتش باورمان نشده است.

 

*«سید باقر سیدی زاده»، از شاعران آیینی و هنرمند جوان مسجدامام حسن عسکری علیه السلام بجنورد و کانون فرهنگی هنری نسیم رحمت در این مسجد که با همراهی اهالی مسجدی در اقدامی نو و نخستین، انجمن ادبی رهان را در این مسجد راه انداخته و از دل آن برنامه های بزرگی همچون مشاعره علوی با حضور شاعران برجسته کشور به عنوان داور مشاعره به استان دعوت کرد، که به واسطه راه اندازی کانون‌های خادمیاری در آستان قدس رضوی از سوی آیت ا... «رئیسی» در دوران مسئولیتش در آستان قدس رضوی به طور مستقیم با وی در ارتباط بود، به تبیین شخصیت این مرد بزرگ پرداخت و دلسوزی و جدی بودن در زمینه خدمت رسانی به مردم بدون چشمداشت را از ویژگی‌های برجسته آن مردخستگی ناپذیر نام برد. 

وی که در سوگ رییس جمهور شهید، شعری بلند در قالب چارپاره سروده و منتشر کرده است، در این باره بیشتر گفت و ادامه داد: این مرد میدان، برخلاف خیلی‌ها دنبال سهمیه برای خود نبود بلکه بسیار جدی و مردمی بود و این ویژگی در دوران ریاست جمهوری وی نمود بیشتری پیدا کرد.

*«هادی خداداده» مدیر کانون فرهنگی هنری سردار دلها شهرستان شیروان با ارسال تصویری نقل قول گونه حاوی چند کلمه ارزشمند شهادت رییس جمهور شهید را اینگونهتوصیف کرد و گفت: حکومتی که هربار یکی از رجالش از دست می رود فضایلش بیشتر هویدا می شود، فکر می کردی بعد از شهید سلیمانی دیگر طلایی در این دیار پیدا نشود؛ معدن طلا، طلا می دهد.

 

*«زهرا براتی» مدیر کانون فرهنگی هنری مشکات مسجد حضرت صاحب الزمان(عج) اسفراین از مدیران پرتلاش کانون های مساجد استان است و برنامه های مختلف و متنوعی برای رفع آسیب های اجتماعی و پیوند نوجوانان به مسجد از طریق مدریه و خانواده انجام داده است، از ناگواری و تأثر انگیزی خبر سقوط بالگرد حامل رییس جمهور و هیئت همراه وشهادت آیت الله  رییسی  و همراهنش گفت و افزود: آقای رییسی محبوب ومردمی بودند بعد از آقای رجایی دومین رییس جمهور مردمی ومورد علاقه همه اقشار بود، پرتلاش، سختکوش وخستگی ناپذیر وبه فکر محرومین بودند.

وی با همان زبان عامیانه و در ترکیب از درد و دل و سوگوارانه، افزد:  طی این دو سال واندی که برای سمت ریاست جمهوری منتخب شد، فعالیت های شایان توجهی برای توسعه اقتصادی کشور انجام داد؛ کارخانه های زیادی تقریبا راکد یا نیمه فعال شده بود که آن شهید با همت وتدبیر خود، مجدد آن را وارد چرخه اقتصادی کرد و قطعا هنوز برنامه های زیادی  برای رونق اقتصاد داشت که در سخنرانی هایش به آن برنامه ها اشاره و  اذعان داشت  که مردم باید این رونق اقتصادی را در زندگی هایشان حس کنند وملموس باشد.

 براتی  ناباورانه و در کلمات صادقانه ی دعا، جملات خود را به پایان رساند و گفت: کاش این اتفاق نمی افتاد باورش واقعا سخت است که او دیگر بین ما نیست، ان شاء الله  در دنیای باقی  در جوار امام لرئوف علیه السلام، در برترین وبهترین جایگاه های بهشت باشد.

 

*«اعظم رهبان»، از فعالان مسجدی و تلاش گران فرهنگی منطقه گلستان شهر بجنورد و مسجد امام رضا علیه السلام و مدیر کانون نینوای این مسجد با قلبی سراسر اندوه و ناگواری گفت:  چه می توان گفت در غم این حادثه دردناک  اما ای کاش علاج واقعه را قبل از وقوع می کردیم ودر هوای مه آلود و وضعیت نامساعد هوا اجازه پرواز داده نمی شد تا چنین شخصیت هایی که نظیرشان به ندرت  پیدا می شود را به این راحتی از دست نمی دادیم؛ تنها آه وافسوس برایمان مانده و دیگر هیچ...

 

*«زهرا زرینفر»  مدیر پرتلاش روستای تلفیقی کوشکی ترکمن شهرستان مانه که بانوانی از اهل تسنن و شیعه را در کانون عاشقان ولایت مسجد امیر المومنین علیه السلام گرد هم آورده، گفت: آیت الله رئیسی هم بهشتی هم رجایی هم خادم الرضا بود، هم سید محرومان و بر یتیمان  پدر بود، هم مرد میدان مرد میدان آبادی و مرد میدان جهاد؛ در لحظه های  غم و شادی دوشادوش مردم بود.

وی اضافه کرد: دشوار است که در چند سطر از عملکردهای برجسته و مقتدرانه اش حرف بزنیم؛ شهید جمهور ما  با اخلاص و ساده زیست بود، او عاشق وجب به وجب خاک ایران بود.

*«زهره  جهان تاب»، مدیر کانون فرهنگی هنری رسول اعظم(ص) مسجد جامع روستای طبر از توابع شهرستان جاجرم انس با کتاب و کتابخوانی را برای دختران و بانوان این روستا محور کار فرهنگی خود قرار داده و با تلاش های بی وقفه فضای مسجد را فضای حلقه های انس با کتاب و نشر فرهنگ مطالعه قرار داده، گفت: خبرشهادت رئیس جمهورمردمی خدمتگزارصدیق اسلام وایران آیت الله سیدابراهیم رئیسی وگروه همراه اویکباردیگراحساس اندوه ازدست دادن مدیری دردمند وخدوم را دردل دوستداران نظام مقدس جمهوری اسلامی زنده کرد.

 

وی ضمن تأثر عمیق و تسلیت این حادثه تلخ و ناگوار به محضرمقام معظم رهبری،هیات دولت  وخانواده های آن عزیزان سفرکرده، از برگزاری مراسم عزاداری و سوگواری بانوان این کانون گفت.

 

*«میلاد قربانی»، از فعالان مسجدی و مدیر کانون پنج تن آل عباء در یکی از محلات حاشیه و کم برخوردار بجنورد با صمیمت و زبان سوگوار خطاب به رییس جمهور شهید گفت: شهید آیت الله رئیسی، رئیس جمهور عزیز و محبوب، من شما را بخاطر صدق وصفای دل و حامی محرومان بودنت، برای خستگی ناپذیربودنت، بخاطر مرد میدان و شرایط سخت وپرتلاش بودنت، برای  شبانه روز تلاش، برای آبادانی ایران عزیز، برای شیفته ولایت بودن وتفکر جهادی داشتنت، به دلیل شور خدمت خالصانه، برای خادم الرضا بودنت وشیفته امام الرئوف علی ابن موسی الرضا علیه السلام بودنت تورا دوست داشتم والان هم درنبودنت جای شما یادشما تاابد درقلبم ماندگار خواهد بود ومن به این افتخار می کنم ان شاءالله درقیامت شفیع ماهم شما باشید.

 

*«سهیلا باغچقی»، از بانوان جوان مسجدی  که همراه خواهر کوچکترش اقدس، فعالیت های فرهنگی و هنری و البته تربیتی مسجد بقیه الله الاعظم (عج) گلستان شهر بجنورد را برنامه ریزی و اجرا می کنند و در مناسبت ها و صحنه های مختلف از جمله استقبال و میزبانی از مراسم خاکسپاری شهید گمنام در این منطقه با همراهی اهالی مسجد و امام جماعت آن، رنگ شور و شعور بر منطقه می پاشند، گفتند: سید بزرگوار! سخت می گذرد نبودنتان ولی قلبمان پر از امید است و می دانیم که دعایمان می کنید و قول می دهیم این راه را ادامه دهیم...

 و همچنین این دو خواهر همیشه همراه با عنوان این  نکته و دعا را در تکمیل جملاتشان اضافه کردند: نگاه خدا در زندگی همه ی ما جاریست ولیکن کاش میشد بفهمیم که شما چگونه خدا را دیدید که لبخند خدا شامل حالتان شد؛ شهادت بهترین هدیه بود برای تمام تلاش هایتان، برای مهربانی و تقوا و مظلومیتتان...

 

یاد و خاطره شهید آیت الله رییسی و همراهان گرانقدرشان،  گرامی و پر رهرو باد.

 

پایان/