امام رضا(ع)؛ امام جهاد تبیین ارزش های ولایت
امام رضا(ع)؛ امام جهاد تبيين ارزش هاي ولايت

امام رضا(ع)؛ امام جهاد تبیین ارزش های ولایت

امام جمعه گرمه در جمع خادمان بارگاه ملکوتي حضرت ثامن الحجج عليه السلام به حرکت تاريخي عظيمت امام رضا عليه السلام از مدينه به خراسان اشاره کرد و گفت: آن امام همام با تبيين ارزش هاي ديني و ولايي قدم در راه اين سفر گذاشت.
شناسه خبر : 62310 تاریخ انتشار : ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ زمان انتشار : ۱۱:۱۳

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانن های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی؛ حجت الاسلام «محمد حسن رحمانی»، امام جمعه گرمه در جمع خدام رضوی، ضمن تقدیر و تحسین این برنامه و حرکت پرچمگردانی در نقاط مختلف، شهرستان گرمه را دارای اهالی خیر در راه دین و باورهای دینی معرفی کرد و گفت: امیدواریم برای ترویج فرهنگ رضوی و نکوداشت میلاد امام مهربانی ها سنگ تمام بگذاریم.

 

وی به حرکت تاریخی عظیمت حضرت علی بن موسی الرضا علیه السلام از حجاز به خراسان نیز اشاره کرد و گفت: امام رضا علیه السلام موقعیت را برای تبیین ارزش های اسلامی و دینی و موضوع ولایت مناسب دید و این حرکت را آغاز کرد و حدیث سلسله الذهب را برای مردم بیان کردند و در هر نقطه سخنرانی کرد.

 

وی در ادامه  اضافه کرد: آن امام همام با وجود حاکمیت دستگاه جور بنی عباس موضوع جهاد تبیین را اولویت تشخیص داد و از خواهر خود نیز خواست تا حضرت فاطمه معصومه(س) نیز این مسیر را طی کند.

 

حجت الاسلام رحمانی در تکمیل سخنان خود به موضوع جهاد تبیین در حال حاضر اشاره کرد و  و گفت: امروز هم انتظار می رود تا با بهره مدی از شرایط مهیای حاضر علاوه بر ترویج فرهنگ انس با امام مهربانی و خاندان آل طا، مسئله اهمیت ارزش های دینی و تلاش های هر روزه دشمنان برای زدودن این شعائر در مناطق مختلف  بازگو و تبیین شود.

 

وی در خاتمه با ابراز خوشحالی و ضمن تبریک میلاد سراسر نور امام مهربانی ها، حضرت امام رضا علیه السلام، میزبانی از خدام در برنامه های جشن تدارک دیده این شهرستان را عنوان کرد.

 

نشان خدمت رضوی در این نشست توسط خدام رضوی به امام جمعه گرمه اهداء  نصب شد.

 

پایان/