۱۵ کانون مسجدی در آذربایجان غربی پیشگامان جوانی جمعیت
۱۵ کانون مسجدي در آذربايجان غربي پيشگامان جواني جمعيت

۱۵ کانون مسجدی در آذربایجان غربی پیشگامان جوانی جمعیت

در راستاي تحقق منويات مقام معظم رهبري و سياست‌هاي ابلاغي ستاد ملي جواني جمعيت، بيش از ۱۵ کانون فرهنگي هنري مساجد در استان آذربايجان غربي به صورت تخصصي در حوزه جمعيت و جواني فعاليت مي‌کنند.
شناسه خبر : 61782 تاریخ انتشار : ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ زمان انتشار : ۱۱:۳۹

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان غربی ؛«محسن رضایی»، مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان، با اشاره به فعالیت هزار و ۴۰۰ کانون فرهنگی هنری در سطح استان، اظهار داشت: از این تعداد، ۱۵ کانون به طور ویژه در زمینه ترویج فرهنگ فرزندآوری و جوانی جمعیت اهتمام دارند.

 

کانون‌های فرهنگی هنری شهدای قره‌باغ و حضرت فاطمه الزهرا (س) در ارومیه، حضرت فاطمه (س) و شهدای رهال و ائمه اطهار (ع) در خوی، ثقلین، زینب کبری (س)، آل عبا، ذوالفقار و شیخ طوسی در میاندوآب، شهدای اغول بیگ در تکاب و کانون فرهنگی هنری مکتب صادق در نقده، از جمله فعالان این عرصه هستند.

 

برگزاری کارگاه‌های آموزشی با عناوین "می‌خواهم زنده بمانم"، "جامعه جوان‌تر، زندگی بهتر" و "آسیب طلاق امروز، ناشی از ازدواج غلط دیروز"، ارائه مشاوره‌های تخصصی در زمینه فرزندآوری و تبیین مسائل مرتبط با جوانی جمعیت، از جمله اقدامات شاخص این کانون‌ها به شمار می‌رود.

 

رضایی در ادامه با تأکید بر نقش محوری مساجد در ارتقای فرهنگ جوانی جمعیت، خاطرنشان کرد: امام جماعت، هیئت امنا، کانون‌های فرهنگی هنری و پایگاه‌های بسیج، چهار رکن اساسی مساجد طراز هستند که باید در این زمینه به صورت جهادی عمل کنند.

 

وی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد را یکی از ابزارهای موثر در جلب مشارکت مردم برای مقابله با پدیده کاهش موالید و سالمندی جمعیت دانست و گفت: این کانون‌ها می‌توانند با تبیین ابعاد فرهنگی این معضل، زمینه را برای اصلاح نگرش‌ها و افزایش انگیزه در خصوص فرزندآوری فراهم کنند.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان در پایان، با اشاره به مخاطرات کاهش جمعیت و سالمندی جامعه، از جمله تهدید سلامت و پویایی جامعه، بر ضرورت تلاش مضاعف کانون‌های مساجد برای رفع این چالش تأکید کرد.

 

گفتنی است که ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان غربی در راستای تحقق اهداف ستاد ملی جوانی جمعیت، به عنوان دبیر اجرایی رویداد ملی جایزه جوانی جمعیت در استان انتخاب شده است.