موافقت مجلس با تخصیص یک درصد از هزینه‌های شرکت‌های دولتی در موضوعات فرهنگی
موافقت مجلس با تخصيص يک درصد از هزينه‌هاي شرکت‌هاي دولتي در موضوعات فرهنگي

موافقت مجلس با تخصیص یک درصد از هزینه‌های شرکت‌های دولتی در موضوعات فرهنگی

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي گفت: براي اولين‌بار ما توانستيم در دولت توافقات خوبي را درباره اين جدول داشته باشيم که در مجلس شوراي اسلامي نيز بر اين موضوع همت شد و کار مهمي صورت گرفت.
شناسه خبر : 61744 تاریخ انتشار : ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ زمان انتشار : ۱۳:۱۱

 

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی نوبت صبح امروز در ادامه بررسی بخش دوم لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ جدول شماره ۱۲ با عنوان «هزینه‌کرد یک درصد از هزینه‌های شرکت‌های دولتی موضوع ماده پنج قانون مدیریت خدمات کشوری» را به تصویب رساندند.

محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این رابطه اظهار کرد: برای اولین‌بار ما توانستیم در دولت توافقات خوبی را درباره این جدول داشته باشیم که در مجلس شورای اسلامی نیز بر این موضوع همت شد و کار مهمی صورت گرفت. انتظار می‌رود شاهد تحولاتی باشیم.

 

اسماعیلی در ادامه جریان بررسی جدول ۱۲ لایحه بودجه ۱۴۰۳ در رابطه با اعتبارات حوزه فرهنگی با تبریک روز معلم و گرامیداشت یاد و خاطره شهید مطهری، گفت: روز گذشته نیز روز خلیج فارس بود که در جریان آن اتفاقات خوبی تاکنون رخ داده است چرا که شکست غربی‌ها توسط سربازان ایرانی در قرن ۱۱ اتفاق افتاد.

 

وی ادامه داد: بنده از دکتر منظور و دولت تشکر می‌کنم چرا که توانستیم توافق خوبی با دولت و وزارتخانه‌های مرتبط انجام دهیم، هرچند که دوستان همه نوع یک درصدی را اینجا گذاشته بودند، اما به همت مجلس و اعضای کمیسیون تلفیق یک کار مهم و ماندگار صورت گرفت.

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: با این اوصاف از نمایندگان محترم تقاضا دارم به این جدول رأی قاطع دهند تا به تصویب برسد تا یک تحول مهم رخ دهد چرا که سال ۱۴۰۱ نزدیک به ۲ درصد برای این مهم مجاز بود که سال ۱۴۰۲ به یک درصد تکلیفی تبدیل شد و اکنون قرار است در سال ۱۴۰۳ این مهم کاملا اتفاق بیفتد بنابراین وضعیت بسیار خوبی در قانون پیش بینی شده است.

 

طبق این مصوبه، در راستای ارتقای اخلاق و فرهنگ اسلامی، شرکت‌های دولتی، بانک‌ها و مؤسسات انتفاعی وابسته به دولت مندرج در پیوست شماره ۳ قانون بودجه سنواتی مکلفند یک درصد از هزینه‌های جاری خود را برای هم‌افزایی و ارتقای فعالیت‌ها و تولیدات فرهنگی از قبیل موضوعات قرآنی، نمایشی، جوانی جمعیت، مطبوعاتی، رسانه‌ای نوین، نشر و کتاب و تولید محتوای فرهنگی فاخر فارسی در فضای مجازی و گردشگری، توسعه و آموزش سواد رسانه‌ای اختصاص دهند.