هم افزایی و مشارکت نهادها در ترویج فرهنگ رضوی، اولویت برنامه های دهه کرامت
هم افزايي و مشارکت نهادها در ترويج فرهنگ رضوي، اولويت برنامه هاي دهه کرامت
در خراسان شمالی؛

هم افزایی و مشارکت نهادها در ترویج فرهنگ رضوی، اولویت برنامه های دهه کرامت

دومين نشست ستاد بزرگداشت دهه کرامت خراسان شمالي با حضور اعضا در محل دفتر نماينده ولي فقيه با تأکيد بر هم افزايي نهاد هاي حاضر در نشر فرهنگ رضوي، برگزار شد.
شناسه خبر : 61732 تاریخ انتشار : ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ زمان انتشار : ۱۶:۱۷

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی؛ حجت الاسلام «نعمت الله  آزموده»، رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه خراسان شمالی در این نشست که ظهر امروز؛  دوشنبه، 10 اردیبهشت ماه،  برنامه ریزی و اجرا شد، دهه کرامت را دهه پاسداشت ارزش های ناب و رویکردهای ارزشمند برای رسیدن  به مقام اصیل آدمیت تعریف کرد و افزود: دهه کرامت حقیقتا دهه بزرگی است چرا که همه اولیاء و اوصیاء و راه شهدا،  دست یافتن به بحث کرامت بود.

 

وی در ادامه تصریح کرد: تا این دهه و اهمیت آن برای خودمان مفهوم نشود و جانیفتد نمی توانیم برای ارزش های آن برنامه ریزی و تدارک ببینیم.

وی که به نمایندگی ازحجت الاسلام و المسلمین نوری، نماینده ولی فقیه در این جلسه حاضر شده بود، نکاتی نیز در خصوص برنامه های ارائه شده و ماهیت نشست فوق ارائه کرد و خواست تا اقدامات با هم افزایی و در نظر گرفتن پیشنهادات و ایده ها نو و اجرایی باشد، نه صرف گزارش به جلسه!

 

دکتر «تقی صادقی» مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان ضمن دریافت حکم دبیری این ستاد، توجه به تدوین برنامه های مشترک و همگرایی در اجرای برنامه ها را خواستار شد.

 

حجت الاسلام «جلیل محمدی»، رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی و رییس ستاد دهه کرامت استان اهمی از عناوین برنامه های تدارک دیده شده ویژه این دهه از جمله تهیه و اهداء بسته های معیشتی برای خانواده های نیازمند، تجمع جوانان شباب الرضا(ع)، استقبال و میزبانی از خدام رضوی در قالب طرح ملی "زیر سایه خورشید"، برگزاری کارگاه های عفاف و حجاب، سفره های کریمانه و پذیرایی از ایتام، جشن روز ملی دختران، روایت دختر ایران و تبیین هویت ارزشمند دختران در مدارس را اعلام کرد.

 

وی در تکمیل توضیحات خود با تشریح بیشتر ویژه برنامه های دهه کرامت، ایجاد نشاط عمومی در تمامی سطوح جامعه با انگیزه وعواطف مذهبی و فرهنگ‌سازی و ایجاد عزم همگانی برای پاسداشت تعظیم شعائر الهی در بزرگداشت سالروز ولادت حضرت معصومه(س)  و بزرگداشت حضرت احمدبن موسی(ع)  و نیز نکوداشت میلاد با سعادت شمس طوس حضرت علی بن موسی الرضا (ع) را از اهداف مهم و اصلی این ستاد برشمرد.

 

گفتنی است، در این نشست مدیران دستگاه های عضو از جمله مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری، مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری، اطلاعات، تبلیغات اسلامی، آموزش و پرورش، نیروی انتظامی، نهاد ولی فقیه در دانشگاه، مدیریت خدمت رضوی، بهزیستی، برخی عناوین برنامه های خود را ارئه کردند و خواستار تلاش برای نشر فرهنگ رضوی و شناخت سیره متعالی و انسان ساز حضرت رضا علیه السلام  شدند.

 

پایان/