زن در تاریخ و تمدن ما صاحب جایگاه رفیعی است
زن در تاريخ و تمدن ما صاحب جايگاه رفيعي است
در نشست شورای گرامیداشت دهه کرامت در شاهچراغ عنوان شد؛

زن در تاریخ و تمدن ما صاحب جایگاه رفیعی است

حجت الاسلام خداداده گفت: در دوراني که غرب مالکيتي براي زن قائل نبود و وجود اجتماعي او را به رسميت نمي شناخت نگاه ما به زن متعالي بود و تاريخ و تمدن ما چنين جايگاهي را به زن داده است. اين نگاه اگر در جامعه ترويج شود بسياري از مسائل حل شدني است.
شناسه خبر : 61684 تاریخ انتشار : ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ زمان انتشار : ۱۳:۲۶

 

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کتنون های فرهنگی هنری مساجد کشور، حجت الاسلام کمال الدین خداداده امروز شنبه (۸ اردیبهشت) در نشست شورای بزرگداشت دهه کرامت که با حضور دستگاه های عضو در آستان مطهر حضرت شاهچراغ برگزار شد، ضمن ابراز خرسندی از زیارت دوباره حضرت احمدبن موسی علیه السلام اظهارکرد: خدای بزرگ را شاکرم که در این جمع نورانی و در جوار حرم حضرت شاهچراغ حاضر هستم و از این که دوباره توفیق زیارت این امامزاده واجب التعظیم نصیب ام شده از درگاه خدا سپاسگزارم.

 

رئیس شورای مرکزی بزرگداشت دهه کرامت تصریح کرد: حقیقتاً شکوه تمدن ایرانی و تمدنی که بر مبنای ایران اسلامی شکل می گیرد به واسطه مجاهدت و حضور فرزندان اهل بیت(ع) و وجود نازنین امام رضا(ع) است. ما هرچه داریم از برکت این ذوات مقدسه و نورانی است.

 

مشاور وزیر فرهنگی و ارشاد اسلامی با بیان این که دهه کرامت بهانه ای برای بیشتر گفتن از ولایت و مکتب اهل بیت(ع) است خاطرنشان کرد: هر چه از نورانیت، فضائل و کرامات این خاندان سخن بگوییم باز کم گفته ایم و اگر هر روز و هر ساعت از آنها سخن گفته شود جا دارد.  

 

حجت الاسلام خداداده با اشاره به اهمیت دهه کرامت گفت: دهه کرامت سنت حسنه ای است که برای یک جریان آفرینی بزرگ در اختیار متولیان فرهنگ؛ چه از جنس حاکمیتی و چه از جنس مردمی (یعنی هیات ها، مساجد و...) قرار می گیرد تا بتوانند از این فرصت در راستای ترویج مکتب اهل بیت(ع) در جامعه تلاش کنند.

 

وی همچنین به سالروز میلاد حضرت فاطمه معصومه(س) و روز دختر اشاره نموده و تصریح کرد: این مناسبت یک رویداد مهم برای دختران کشور است تا بتوانیم دختران را با الگوی حضرت معصومه(س) و با آن نگاهی که پدران ما نسبت به زن و نقش زنان داشتند آشنا کنیم. اگر چنین اتفاقی محقق شود شاید بخشی از تربیون هایی که امروز دختران ما را هدف قرار داده و به آنها تلقین می کنند که شما در جامعه اسلامی ارزش و جایگاهی ندارید ببینند و بدانند که صدها سال پیش وقتی مردم متوجه حضور شخصیتی همچون فاطمه معصومه سلام الله علیها شدند و تشعشع نورانی حضرت را در مسیر انسان سازی مشاهده کردند همگی از زاهد، سالک، عابد و مفسر در مقابل این حرم نورانی دست به سینه ایستادند.

 

رئیس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور ادامه داد: در اقصی نقاط کشورما  زیارت‌گاه ها و بقاع متبرکه ای وجود دارد که شخصیت هایی از زنان برجسته و فرهیخته در آن دفن هستند.

وی تاکید کرد: در دورانی که غرب مالکیتی برای زن قائل نبود و وجود اجتماعی او را به رسمیت نمی شناخت نگاه ما به زن متعالی بوده و تاریخ و تمدن مان چنین جایگاهی را به زن داده است.این نگاه اگر در جامعه ترویج شود بسیاری از مسائل حل شدنی است.

حجت الاسلام خداداده در پایان با گرامی داشت دهه کرامت، اظهار کرد: دهه کرامت با بزرگداشت حضرت فاطمه معصومه(س)، روز بزرگداشت احمد بن موسی(ع) و سالروز ولادت حضرت امام رضا(ع) سرشار از اتفاقاتی است که می توان به وسیله آن به سر منزل مقصود ب