دهه کرامت از اثرگذارترین و جریان آفرین ترین رویدادهای فرهنگی کشور است
دهه کرامت از اثرگذارترين و جريان آفرين ترين رويدادهاي فرهنگي کشور است
رئیس ستاد بزرگداشت دهه کرامت؛

دهه کرامت از اثرگذارترین و جریان آفرین ترین رویدادهای فرهنگی کشور است

حجت‌الاسلام خداداده گفت: برنامه هاي دهه کرامت در اثرگذاري و جريان آفريني کم نظير است.
شناسه خبر : 61664 تاریخ انتشار : ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ زمان انتشار : ۱۱:۵۸

 

 

 

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور؛ نشست دبیران اجرایی شورای هماهنگی دهه کرامت کشور صبح روز (پنجشنبه، ۶ اردیبهشت ماه) ذیل دومین روز از گردهمایی مدیران ستادی و استانی ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کشور در محل باغ زیبای تهران برگزار شد.

حجت الاسلام «کمال‌الدین خداداده» در این نشست طی سخنانی با بیان اینکه ستاد بزرگداشت دهه کرامت از اثرگذارترین و جریان آفرین‌تری رویدادها در کشور است، گفت: این ایام در فاصله سالروز ولادت حضرت معصومه (س) تا سالروز ولادت امام رضا (س) برگزار شده و در بزرگداشت این ایام مساجد، تکایا و مراکز مختلف ویژه برنامه های مفصلی را تدارک دیده اند.

 

دهه کرامت بهترین فرصت برای ایجاد پاتوق‌های دخترانه در مساجد است

رئیس ستاد بزرگداشت دهه کرامت ادامه داد: اگر از این موج که در این مدت در جامعه دینی ما اتفاق می افتد در راستای تعمیق باورها بهره مند شویم، بسیار اثرگذار است، دستگاه ها و رسانه ها آمادگی لازم را دارند و ذیل شورای هماهنگی تبلیغات و ستاد بزرگداشت دهه کرامت به نوعی همه دستگاه‌ها حضور دارند.

وی تصریح کرد: ستادهای هماهنگی کانون‌های مساجد در سراسر کشور می‌توانند در این ایام به ویژه از نظر جذب و حضور دختران به مساجد بسیار موثر واقع شوند، چراکه شرایط لازم برای حضور دختران در مساجد فراهم نشده است و اگر می خواهیم دختران فضای کریمانه را درک کنند باید از فرصت هایی مثل دهه کرامت استفاده کنیم.

حجت الاسلام خداداده افزود: در این راستا ایام ولادت حضرت معصومه (س) بهترین فرصتی است که بتوانیم پاتوق هایی را در سطح مساجدی که ظرفیت لازم را دارند، برای دختران فراهم کنیم، منظور پاتوق هایی در قالب‌های مختلفی مثل کافه کتاب در سطح مساجد برای دختران است.

وی تصریح کرد: نگاه گفتمانی و تمدنی ما به حوزه زن و خانواده بسیار ممتاز و فاخر است، ما در نظام توحیدی‌ای زندگی می‌کنیم که از دیرباز زنان مومن و مجتهده مورداحترام و تکریم بوده اند و می بینیم بقاع متعددی در سطح کشور به زنان اختصاص دارد، ما به دنبال این هستیم که این بانوان امامزاده و عظیم‌الشأن را به دختران معرفی و در صورت امکان مراسمی را در بقاع آن بزرگواران با حضور دختران به مناسبت روز دختر برگزار کنیم.

 

دهه کرامت بهترین فرصت برای ایجاد پاتوق‌های دخترانه در مساجد است

رئیس ستاد بزرگداشت دهه کرامت در ادامه گفت: ویژه برنامه های مختلفی نیز از سوی ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کشور در دست تدارک و ابلاغ است تا بتوانیم ذیل فعالیت‌ها و محتوایی که تولید می‌شود اثرگذار باشیم، مسائلی نظیر مشارکت اجتماعی مردم در جشن ها و برنامه ها که نوعی لبیک به شعار انتخابی سال از سوی مقام معظم رهبری نیز است.

وی در بخش دیگری از مباحث خود اظهار کرد: در عرصه زیست عفیفانه و مساله حجاب نیز باید در حوزه ایجابی قدم برداریم.

حجت الاسلام خداداده ادامه داد: توجه به شهدای مقاومت و شهیدان انقلاب و دفاع مقدس، نگاه تمدنی انقلاب اسلامی به جایگاه زن و دختران، همچنین هم افزایی و هماهنگی دستگاه های فرهنگی و اجرایی ذیل بزرگداشت دهه کرامت از جمله مواردی است که باید با جدیت دنبال شود.

رئیس ستاد بزرگداشت دهه کرامت تصریح کرد: برگزاری همه برنامه‌های این ایام باید با هماهنگی و در تعامل با اعتاب مقدسه باشد، همچنین، کاروان‌های زیر سایه خورشید نیز رویداد مردمی و جریان آفرین است که باید با آنها همکاری داشت و میزبان‌شان بود.

«مرتضی طاهریان» نیز در این نشست با اشاره به سابقه واگذاری ریاست ستاد بزرگداشت دهه کرامت به ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور، بیان کرد: از اوایل دهه ۸۰ شمسی جشنواره بین المللی امام رضا(ع) ابتدا در خراسان رضوی، سپس در خراسانات و و در ادامه در دیگر استان ها برگزار شد؛ این جشنواره در ابتدا بیشتر جنبه نخبگانی داشت و به صوت تخصصی در حوزه های مختلف هنری فرهنگی برگزار می شد.

 

دهه کرامت بهترین فرصت برای ایجاد پاتوق‌های دخترانه در مساجد است

 

مشاور رئیس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد ادامه داد: اما این جشنواره به تقویت عقبه مردمی نیاز داشت و ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری از جانب وزیر وقت، ماموریت به تقویت این بُعد یافت.

وی تصریح کرد: با استفاده از ظرفیت کانون های مساجد کار شروع شد و بتدریج و سال های بعد به سمتی رفتیم که برای قوام و استمرار ضرورت داشت با اعتاب مقدس هماهنگی صورت بگیرد شرایط به گونه ای پیش رفت که حدود ۳۴ نهاد با محوریت ستاد بزرگداشت دهه کرامت فعال شده و در همه ادوار و همه مدیریت ها هم افزایی و همراهی بین آنها وجود داشته و اکنون با همراهی ۴۰ نهاد دهه کرامت همدلانه و هم‌افزا گرامی داشته می شود.

وی در پایان بر گرامیداشت متفاوت روز دختر در ایام ولادت باسعادت حضرت فاطمه‌معصومه(س) تأکید کرد.