کانون های فرهنگی هنری مساجد نقش مهمی در ترویج انس با نهج البلاغه دارند
کانون هاي فرهنگي هنري مساجد نقش مهمي در ترويج انس با نهج البلاغه دارند
حجت الاسلام «علی اصغر بیگی»:

کانون های فرهنگی هنری مساجد نقش مهمی در ترویج انس با نهج البلاغه دارند

مدير مؤسسه نهج‌البلاغه استان اصفهان گفت: مراکز فرهنگي از جمله کانون هاي فرهنگي هنري مساجد زمينه ساز انس با نهج البلاغه و آشنايي با مفاهيم زندگي اين کتاب باشند.
شناسه خبر : 61649 تاریخ انتشار : ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ زمان انتشار : ۱۲:۴۶

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد از استان اصفهان، حجت الاسلام «علی اصغر بیگی» با اشاره به جایگاه نهج البلاغه در زندگی فردی و اجتماعی و عدم آشنایی بخش عمده ای ازجامعه با این کتاب اظهار داشت: معرفی و انس با این کتاب آسمانی نیازمند برنامه ریزی و اقدامات رسانه ای، تبلیغی وآموزشی است.

 

مدیر مؤسسه نهج‌البلاغه استان اصفهان افزود: مراکز فرهنگی از جمله کانون های فرهنگی هنری مساجد نقش مهمی در تبلیغ آن به ویژه برای نسل جدید دارند که در قالب برنامه های مختلف انجام دهند.

 

وی ادامه داد: تولید محتوای رسانه ای، برگزاری کلاس آموزشی، تبلیغات شهری، معرفی نهج البلاغه در مراسمات و برگزاری رویدادهای علمی با محوریت این کتاب از جمله اقدامات موثری برای ترویج معارف و توصیه های امیرالمومنین(ع) است.

 

حجت الاسلام بیگی اضافه کرد: جمعیت اندکی این کتاب را می شناسند و باید برای فراگیری آن همگان کار کنند که سهم نهادهای فرهنگی و رسانه ای بیشتربوده و نباید غفلت شود.

 

وی با اشاره به اینکه موسسه نهج البلاغه اصفهان با تربیت رابط و فعالیت در دستگاه ها و سازمان های اداری به ترویج مفاهیم این کتاب پرداخته است، تصریح کرد: هزار معلم، ۴۰۰ استاد دانشگاه و ۸۰ رابط نهادهای اداری ، موسسات و کانون های فرهنگی از خدمات آموزشی برای فعالیت در ماموریت های محوله بهره گرفته اند.

 

مدیر مؤسسه نهج‌البلاغه استان اصفهان با اشاره به برگزاری کنگره نهج البلاغه، اذعان داشت: این رویداد برای سومین دوره تیرماه برگزار خواهد شد که محوریت و عنوان آن «نهج‌البلاغه و زیست شرافتمندانه» است.

 

وی ادامه داد: برای برگزاری این کنگره کمیته هایی با محوریت خانواده، حقوقی، سیاسی، زن و جامعه تشکیل شده تا به صورت تخصصی بر تولید محتوا آن کار کنند.

 

حجت الاسلام بیگی معرفی آثار برتر در موضوعات مرتبط با محوریت کنگره را از جمله اقدامات علمی بیان کرد و گفت: پژوهشگران در این خصوص همکاری می کنند و محتوا ارائه می دهند.

 

شایان ذکر است، نهضت نهج البلاغه خوانی در مساجد به همت ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اصفهان در حال اجرا می باشد و علاقه مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر و شرکت در این نهضت می توانند با شماره 03132355590 داخلی 14 تماس حاصل فرمایند.