اجرای طرح مسجد پایگاه قرآنی در 102 کانون فرهنگی هنری استان همدان
اجراي طرح مسجد پايگاه قرآني در 102 کانون فرهنگي هنري استان همدان
مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان همدان:

اجرای طرح مسجد پایگاه قرآنی در 102 کانون فرهنگی هنری استان همدان

حجت الاسلام عزيزي گفت: طرح مسجد پايگاه قرآن از ابتداي امسال در استان اجرا شد و تا کنون در 102 کانون فرهنگي هنري مساجد سراسر استان در حال اجرا است.
شناسه خبر : 61551 تاریخ انتشار : ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ زمان انتشار : ۱۱:۵۱

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان همدان، حجت الاسلام علی عزیزی، گفت: ترویج فعالیت‌های قرآنی، اُنس جوانان و نوجوانان با قرآن، ترویج معارف قرآنی، ترویج سبک زندگی قرآنی و عمل به دستورات قرآن از اهداف اجرای این طرح است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد  استان همدان ، استعدادیابی قرآنی و هدایت نوجوانان و جوانان به سمت فعالیت‌های قرآنی را از دیگر اهداف این طرح برشمرد و اظهار کرد: برنامه‌های مختلفی همچون کلاس‌های قرآنی، محافل سنتی قرآنی و طرح تلاوت نور اجرا می‌شود.

 

حجت الاسلام عزیزی اظهار داشت: طرح مسجد پایگاه قرآن از ابتدای امسال در استان اجرا شد و  تا کنون در 102 کانون فرهنگی هنری مساجد سراسر استان در حال اجرا است.

 

وی با بیان اینکه جلسات تلاوت قرآن هر هفته برای نماز گزاران برگزار می شود، عنوان کرد: کانون‌های مجری طرح باید اطلاعات مربوط به برگزاری این دوره‌ها را در سامانه بچه‌های مسجد به ثبت برسانند.

 

حجت الاسلام عزیزی  همچنین از تولید سه  مستند قرآنی کوتاه از فعالیت‌های پایگاه قرآنی مستقر در کانون‌های مساجد استان خبر داد و گفت: همچنین هشت کرسی تلاوت نور ساخته شده و در اختیار کانون های مجری طرح قرار گرفت.

 

وی در پایان با تاکید بر نیاز به مردمی‌سازی این طرح گفت: نظارت همراه با ارائه خدمات مستمر، هم‌افزایی با نهادهای غیر دولتی، زمینه سازی برای مشارکت مردم در سطوح مختلف به ویژه حضور قاریان، کودکان و نوجوانان در اجرای طرح و ساده‌سازی اجرای طرح از جمله راهکارهای شناسایی شده برای مردمی‌سازی طرح به شمار می‌رود.