آغاز به کار کارگروه «مسجد، کانون نشاط» در کرمانشاه
آغاز به کار کارگروه «مسجد، کانون نشاط» در کرمانشاه

آغاز به کار کارگروه «مسجد، کانون نشاط» در کرمانشاه

اولين نشست برنامه ريزي اوقات فراغت کانون هاي فرهنگي هنري مساجد استان کرمانشاه، با تشکيل کارگروه استاني طرح ملي «مسجد، کانون نشاط» همراه بود.
شناسه خبر : 61545 تاریخ انتشار : ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ زمان انتشار : ۰۹:۳۸

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان کرمانشاه، «حجت الاسلام جواد جلالی» صبح امروز(سه شنبه، 4 اردیبهشت) در اولین نشست ستاد اوقات فراغت کانون های فرهنگی هنری مساجد استان کرمانشاه، با تأکید بر برنامه ریزی هدفمند و متناسب با نیازها و اقتضائات بومی و محلی، اظهار کرد: طرح ملی «مسجد، کانون نشاط» در تابستان 1403 با قوت و قدرت هر چه تمامتر در کانون های فرهنگی هنری مساجد استان برگزار می شود.

 

مدیرستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان کرمانشاه، با اشاره به تشکیل و آغاز به کار کارگروه استانی این طرح ملی در کرمانشاه، ابراز کرد: مدیران و فعالین کانون های فرهنگی هنری مساجد استان کرمانشاه که در زمره کانون های فعال و خلاق قرار دارد، در این کارگروه نقشی فعال و سازنده خواهند داشت.

 

وی با اشاره به برگزاری نشست تخصصی طرح ملی «مسجد، کانون نشاط» با حضور مدیران کانون های عمومی و تخصصی بانوان، دستگاه های اجرایی و فعالین و متخصصین این حوزه در هفته جاری، گفت: تشکیل کارگروه مردمی با محوریت انتقال تجربیات موفق، هم افزایی و مشارکت کانون ها در تقویت برنامه ها و فعالیت های اوقات فراغت با راهبری و هماهنگی کارگروه استانی طرح ملی «مسجد، کانون نشاط» یکی از اقدامات محوری پیش بینی شده است.

 

حجت الاسلام جلالی، کیفیت برنامه ها و نظام مند بودن آن را مقدم بر کمیت آن دانست و گفت: کارگروه استانی باید به مثابه یک اتاق فکر، ابعاد مختلف اعتقادی، فرهنگی، آموزشی و هنری و تفریحی را در نظر گرفته و متناسب با اقتضائات بومی و محلی، برای برنامه های اوقات فراغت طراحی و برنامه ریزی مشخص داشته باشد.

 

وی با انتقاد از گزارش دهی های متعدد و ارائه آمارهای کلان از سوی دستگاه ها و نهادهای مختلف، اظهار کرد: تشریک مساعی، هم افزایی و پرهیز از موازی کاری از مهمترین مسائلی است که بایستی دستگاه های متولی اوقات فراغت مورد توجه داشته باشند.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان کرمانشاه، از برگزاری دیدارها و جلسات متعدد با دستگاه های مختلف با هدف به خدمت گرفتن امکانات و ظرفیت های آنان برای بهره مندی کانون های مساجد در تابستان 1403 و انعقاد تفاهمنامه های همکاری در این راستا خبر داد و گفت: نقش کانون های مساجد در قالب کارگروه مردمی اوقات فراغت در این ایام به صورت ویژه باید دیده شود.

 

گفتنی است، اولین نشست کارگروه مردمی اوقات فراغت با حضور اعضای کارگروه ستاد استانی طرح ملی «مسجد، کانون نشاط» با حضور کانون های فعال و خلاق استان کرمانشاه در هفته جاری برگزار خواهد شد.