مسجدی که درسِ اتصال روح و معنویت می‌دهد
مسجدي که درسِ اتصال روح و معنويت مي‌دهد

مسجدی که درسِ اتصال روح و معنویت می‌دهد

منطقه اوقافي ها واقع در رجايي شهر کرج از جمله مناطق کم برخورداري است که با بهره مندي از مسجد اميرالمومنين(ع) با محوريت کانون فرهنگي هنري صراط حق درس اتصال روح و معنويت را با کمک به محرومان به نوجوانان و جوانان محله مي دهد.
شناسه خبر : 61543 تاریخ انتشار : ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ زمان انتشار : ۰۸:۴۳
به گزارش روابط عمومی ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد البرز، خیرخواهی و طلب خیر برای دیگران یکی از سرفصل های معرفتی و رویکردی کانون فرهنگی هنری صراط حق واقع در منطقه اوقافی ها است؛ اینکه یک مسجد همواره از حضور پرشور نوجوانان و جوانان و دیگر اهالی محله بهره مند باشد وابسته به مدیریت شایسته مدیر مدبری است که امامت مسجد را برخوردار است. 

 

به جرأت می توان گفت، منطقه اوقافی ها واقع در رجایی شهر کرج از جمله مناطق کم برخورداری است که با بهره مندی از مسجد امیرالمومنین(ع) با محوریت کانون فرهنگی هنری صراط حق درس اتصال روح و معنویت را با کمک به محرومان به نوجوانان و جوانان محله می دهد.

 

مسجدی که درسِ اتصال روح و معنویت می‌دهد

 

ماه مبارک مسجد امیرالمومنین(ع) شلوغ تر از همیشه است اما این جریان حضور معطوف به ماه های دیگر سال نیز می شود؛ اینکه همیشه این مسجد با حضور نوجوانان و جوانان محله رونق دارد سخن گزافی نیست، این ادعا را در هر روز از ایام سال می توان شاهد بود، حتی روزهای بی مناسبت سال نیز این حضور پرشور دیده می شود. 

 

حجت الاسلام رضا مدیردهقان در جریان حضور فعالان مسجدی گفت: خیرخواهی و خیرگزینی یکی از اصول تربیتی و افق راهبردی ام در جذب نوجوانان و جوانان است. 

 

مدیر کانون فرهنگی هنری صراط حق افزود: معتقدم با بسترسازی و ایجاد محیط امن و رفاقت میان امام مسجد و نوجوانان و جوانان می توان در مسیر تحقق مسجد تراز اسلامی حرکت کرد. برای این منظور در هر موقعیتی سعی می کنم فرصتی برای گفتمان و گفت و گو با اهالی محله مسجد امیرالمومنین(ع) فراهم کنم. 

 

مسجدی که درسِ اتصال روح و معنویت می‌دهد

 

به گفته وی، یکی از محورهای مبنایی برای حضور بچه های مسجد امکان و ایجاد فرصت بازی در مسجد امیرالمومنین(ع) است برای این منظور سعی بر این بوده که با همراهی جوانان مومن و متعهد برنامه ریزی برای فرصت بازی بچه ها در مسجد فراهم شود. 

 

مسجدی که درسِ اتصال روح و معنویت می‌دهد

 

حجت الاسلام مدیردهقان تصریح کرد: توجه به محرومان و نیازمندان منطقه یکی دیگر از ظرفیت های برنامه ریزی در کانون فرهنگی هنری صراط حق است که برای این مهم از همراهی بچه های مسجد بهره مند هستیم به ویژه پس از عید فطر تهیه و توزیع بسته های معیشتی انجام شد. 

 

مسجد امیرالمومنین(ع) به واقع یک مسجد موفق در مسیر تحقق مسجد تراز اسلامی است این ادعا را در رونق و پویایی مسجد و حضور پرشور بچه های مسجد می توان دریافت. 

 

مسجدی که درسِ اتصال روح و معنویت می‌دهد

 

پدر یکی از بچه های مسجد نیز در این خصوص  گفت: امام مسجد امیرالمومنین(ع) پدر معنوی فرزندم است، گاهی حرف هایی دارد که فقط به امام می گوید و ترجیح می دهد پس از مشورت به من بگوید. 

 

مادر دیگری نیز اظهار می کند: خدا رو شاکرم که فرزندم با اشتیاق به مسجد می رود. فرزندم پدر ندارد و امام مسجد و جوانان مومنی که در دایره تربیتی او هستند، مشاوران و مربیان دلسوزی برای فرزندم هستند. 

 

نکته آخر اینکه شاید به ندرتی در مسجدی پیش آید که بچه ها در صفوف نخست نماز ایستاده باشند اما در مسجد امیرالمونین(ع) اولویت ایستادن در صف اول اختصاص به بچه های مسجد دارد. اعتماد و احترامی که مدیر و متولیان مسجد برای حضور بچه ها صرف می کنند یکی از مهمترین ویژگی های رونق این مسجد با محوریت کانون صراط حق است.