نشست هم اندیشی و هم افزایی کمیته مساجد دهه کرامت
نشست هم انديشي و هم افزايي کميته مساجد دهه کرامت
امروز در ساختمان شهید سلیمانی برگزار شد؛

نشست هم اندیشی و هم افزایی کمیته مساجد دهه کرامت

نشست کميته مساجد دهه کرامت با حضور نمايندگان سازمان‌ها و نهادهاي عضو شوراي بزرگداشت دهه کرامت در ساختمان شهيد سليماني برگزار شد.
شناسه خبر : 61540 تاریخ انتشار : ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ زمان انتشار : ۱۶:۰۰

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور، نشست کمیته مساجد دهه کرامت بعد از ظهر امروز با حضور نمایندگان سازمان‌ها و نهادهای عضو شورای بزرگداشت دهه کرامت در ساختمان شهید سلیمانی این ستاد برگزار شد.

این نشست با هدف همفکری، هم افزایی و هماهنگی بیشتر بین سازمان ها و نهادهای عضو شورای گرامیداشت دهه کرامت برگزار شد و به صورت اختصاصی موضوع «مسجد، هیئات مذهبی و بقاع متبرکه و برنامه‌های آنها» در دهه کرامت مورد بحث و بررسی قرار گرفت و نمایندگان سازمان‌ها ضمن تشریح برنامه‌های خود در دهه کرامت پیشنهاداتی که در این زمینه داشتند را ارائه کردند.

از جمله پیشنهاداتی که در این نشست مطرح شد برگزاری ویژه برنامه روز دختر در مساجد همزمان با چهارشنبه نوزدهم اردیبهشت ماه بود به این شکل که در هرمحله با حضور خانوادگی اهالی محله به خصوص حضور مادران و دختران در مسجد، ویژه برنامه ای اجرا شود و با ایجاد فضایی با نشاط در مساجد به استقبال دهه کرامت برویم.

طبق اعلام سازمان اوقاف و امور خیریه مقرر شده ۱۵۰۰ تا ۱۸۰۰ بقعه متبرکه در سراسر کشوربه شکل خاص میزبان ویژه برنامه‌های این ایام باشند. همچنین موضوع پیوند مدرسه و مسجد و برگزاری جشن‌های تکلیف دختران در مساجد همزمان با روز دختر و سالروز ولادت حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها از برنامه های مصوب در این نشست بود.

در ادامه پیشنهاد شد در هر محله تعدادی از بزرگان مسجد محل همراه با گل وشیرینی در مدرسه حاضرشوند (البته با هماهنگی قبلی با آموزش و پرورش) و این روز را به دختران تبریک بگویند.

تدوین پیوست رسانه‌ای برای برنامه‌های این دهه از دیگر مواردی بود که بر آن تاکید شد. چرا که مساجد به عنوان پایگاه اسلام و انقلاب همواره شاهد فعالیت‌های مختلفی در طول سال هستند اما اطلاع رسانی در این زمینه ضعیف است. پس از این پیشنهاد اعلام شد که امسال با رسانه ملی تفاهمی انجام شده تا رسانه‌ها بیشتر پای کار بیایند و برنامه های این دهه را منعکس کنند.

تشکیل شبکه مساجد رضوی ازدیگر پیشنهادات این نشست بود که مساجد و حسینیه‌هایی که با نام حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها و حضرت امام رضا علیه السلام نامگذاری شده اند شناسایی و در قالب یک شبکه به هم وصل شوند تا ضمن اطلاع از برنامه‌ها با هم، هم افزایی و هم‌اندیشی داشته باشند.  

برگزاری برنامه چهارپایه خوانی در مسجد و مدارس همراه با پرچم متبرک حرمین شریف مشهد و قم نیز از دیگر پیشنهاداتی بود که در این نشست ارائه شد.