هویت‌بخشی به گروه‌های سرود کانون‌های مساجد ضروری است
هويت‌بخشي به گروه‌هاي سرود کانون‌هاي مساجد ضروري است
در نشست با کانون های فعال حوزه سرود آذربایجان غربی عنوان شد؛

هویت‌بخشی به گروه‌های سرود کانون‌های مساجد ضروری است

مدير ستاد هماهنگي کانون هاي فرهنگي و هنري مساجد استان، هويت بخشي به گروه هاي سرود و رشد اين گروه ها را امري مهم و ضروري دانست.
شناسه خبر : 61521 تاریخ انتشار : ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ زمان انتشار : ۱۱:۰۶

به گزارش روابط عمومی ستادهماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان‌غربی، «محسن رضایی» مدیر ستاد کانون های مساجد استان در این نشست با اشاره به نقش مهم گروه های سرود در ترویج فرهنگ و ارزش های اسلامی، اظهار کرد: هویت بخشی به این گروه ها و تقویت آنها می تواند نقش موثری در جذب جوانان به مساجد و فعالیت های مذهبی داشته باشد.

 

وی با بیان اینکه گروه های سرود کانون های فرهنگی هنری مساجد باید با تولید آثار فاخر و ارزشمند، هویت دینی و انقلابی خود را حفظ کنند، افزود: این گروه ها باید با استفاده از ظرفیت های موجود، به تولید سرودهایی بپردازند که در ترویج معارف دینی و انقلابی و همچنین تقویت وحدت و انسجام بین مردم موثر باشد.

 

رضایی همچنین بر لزوم حمایت از گروه های سرود کانون های فرهنگی هنری مساجد تاکید کرد و گفت: دستگاه های فرهنگی و هنری باید با حمایت از این گروه ها، زمینه را برای فعالیت های بیشتر و بهتر آنها فراهم کنند.

 

رضایی با بیان اینکه شهرستان های ارومیه، نقده و میاندوآب در حوزه سرود پیش‌رو هستند، ادامه داد: آموزش تخصصی مربیان گروه های سرود و اعضای آن ها از اولویت های کانون های فرهنگی هنری مساجد استان آذربایجان غربی می باشد.

 

خدیجه سلطانی، رابط کانون های فرهنگی و هنری مسجد موسی بن جعفر(ع) ارومیه گفت: متاسفانه در حوزه فرهنگ کم کاری کردیم و امروزه باید ذائقه شناسی شود و کار فرهنگی می تواند تاثرگذار باشد که نوجوان و جوان امروزی از آن راضی باشد.

وی افزود: با توجه به اینکه مسجد موسی بن جعفر(ع) در یکی از مناطق محروم و کم برخوردار قرار دارد و گروه های سرود چون نشاط آفرین هستند تاثیر بیشتری دار حوزه فرهنگ دارند.

سلطانی ادامه داد: حتی می توان گفت تشکیل و اجرای این گروه های سرود حتی در پوشش خود نوجوانان و به تبع والدین آن ها هم تاثیر گذاشته است.

در این نشست، مدیران و اعضای کانون های فعال حوزه سرود استان آذربایجان غربی نیز به بیان دیدگاه ها و مشکلات خود در این زمینه پرداختند.

در این راستا می توان اقدامات ذیل را در نظر گرفت:

-برگزاری جشنواره های سرود و تجلیل از گروه های برتر

-ارائه آموزش های تخصصی به اعضای گروه های سرود

-تهیه و توزیع امکانات و تجهیزات مورد نیاز گروه های سرود

-حمایت مالی از گروه های سرود برای تولید آثار فاخر

 

 گفتنی است : با اتخاذ این تدابیر می توان شاهد رشد و شکوفایی هر چه بیشتر گروه های سرود کانون های فرهنگی هنری مساجد و نقش آفرینی موثرتر آنها در ترویج فرهنگ و ارزش های اسلامی باشیم.