چهارمین کنگره ملی شعر سردار دلها برگزار شد
چهارمين کنگره ملي شعر سردار دلها برگزار شد
با همکاری ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد خوزستان؛

چهارمین کنگره ملی شعر سردار دلها برگزار شد

چهارمين کنگره ملي شعر سردار دلها با همکاري ستاد هماهنگي کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد خوزستان در شهرستان شوشتر برگزار شد.
شناسه خبر : 61511 تاریخ انتشار : ۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ زمان انتشار : ۱۳:۲۲

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خوزستان، چهارمین کنگره ملی شعر سردار دلها با همکاری ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خوزستان و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در شهرستان شوشتر برگزار شد.

مجید منادی ،در این مراسم، ضمن قدردانی از هنرمندان حوزه ادبی که به موضوعات دینی و ملی می‌پردازند، اظهار کرد: هنرمندان با پرداختن به موضوعات دینی، ملی استفاده از ودیعه‌ای که خداوند در وجودشان قرار داده میراث گران‌بهایی را ماندگار می‌کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، با بیان اینکه هر ارزش و رویدادی که ممزوج با هنر است، ماندگار می‌شود، افزود: آنچه می‌ماند و برای نسل‌های آینده میراث می‌شود، آثار هنری، اشعار و کلام شاعران است.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه ما در دوره حافظ، سعدی، فردوسی و سایر شعرا نبودیم، نمی دانیم چه اتفاقی افتاده؛ اما کلام هنر است که دهه‌ها عبور می‌کند و آنچه باقی می‌ماند آثار هنری و فرهنگی ما و میراث غنی ما مانند شاهنامه است.

منادی، بر محفوظ نگه‌داشتن میراث ماندگار فرهنگ و هنر تاکید کرد و ادامه داد: امیدواریم بتوانیم به این میراث بیفزاییم و به نسل آینده انتقال دهیم.

وی یکی از راه‌های پیشبرد این میراث ارزشمند را برگزاری رویدادهای ادبی برشمرد و تصریح کرد: برگزاری امثال این برنامه‌ها و رویدادها گسترش و تداوم دهنده این مسیر است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان یاد آور شد: استان خوزستان در مسئله فرهنگ و ادب ید طولانی دارد و افرادی همچون حبیب‌الله معلمی و قیصر امین‌پور نمونه شاعران پیشرو و بالنده استان هستند.

در این کنگره از خانواده‌های معظم شهدا، شاعران برگزیده، پیشکسوتان عرصه ادب و عوامل برگزاری یادواره شهدا تقدیر شد. اجرای نماهنگ قرآن و سرود، برپایی نمایشگاه و اجرای زنده هنرمندان تجسمی، تجلیل از خانواده سردار خادم و اجرای موسیقی حماسی و نماهنگ از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.