قرارگاه فرهنگی اجتماعی «شهید مدنی» نسل جوان را مقابل هجمه‌ها بیمه می‌کند
قرارگاه فرهنگي اجتماعي «شهيد مدني» نسل جوان را مقابل هجمه‌ها بيمه مي‌کند
مشاور مقام معظم رهبری؛

قرارگاه فرهنگی اجتماعی «شهید مدنی» نسل جوان را مقابل هجمه‌ها بیمه می‌کند

آقامحمدي با بيان اينکه افتتاح قرارگاه فرهنگي اجتماعي «شهيد مدني» در ستاد کانون‌هاي مساجد فرصت‌ساز و انگيزه‌بخش نوجوانان و جوانان است، گفت: اين قرارگاه با گشودن چتر حمايتي بر نسل جوان آنها را مقابل هجمه‌هاي دشمن مصون کند.
شناسه خبر : 61362 تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۴۰۳ زمان انتشار : ۲۲:۱۶

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانونهای فرهنگی هنری مساجد کشور، آیین آغاز به کار قرارگاه فرهنگی و اجتماعی «شهید مدنی» در این ستاد با حضور مشاور مقام معظم رهبری و عضو مجمع تشخیص مصحلت نظام عصر امروز (یکشنبه، ۲۰فروردین‌ماه) برگزار شد.

«علی آقامحمدی»، در این مراسم با  تبریک سال نو و آرزوی توفیق در عمل به وظایف و قبولی طاعات در شبهای قدر و روزه داری، گفت: امید است، این توفیقات موجب پاک شدن دلها و نفس ها شود.

مشاور مقام معظم رهبری بیان کرد: انجام تمام این عبادات و مناسک برای آن است که خودمان را کنار بگذاریم و خدا را ببینیم. شیطان بزرگ(نفس ما) نمی گذارد، که ما خدا را ببینیم. بنابراین باید تلاش کنیم که موانع را برطرف کنیم. تحولات سال ها هم برای آن است تا به آیات الهی توجه کنیم.

 

وی ادامه داد: اگر ما بتوانیم خودمان را جزئی‌ از جامعه بدانیم و برای اتفاقات خوب و رو به رشد تدبیر و اندیشه کنیم، تحولات بزرگی رخ می دهد، انسان ها از عظمت و بزرگی خودشان به عنوان خلیفه الله غفلت می کنند که این موجب خسارت  برای انسان است، امید داریم که این ضررها و غفلت ها در سال جدید برطرف شود.

 

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه ما دین جامع و کاملی داریم، ابراز کرد: دین ما، ما را به آراسته شدن به صفات الهی سفارش کرده است، خداوند هزاران صفت دارد که توجه حتی به یک صفت خداوند، می تواند اثرگذاری بسیاری داشته باشد، قرار نیست ما همه صفات خدا را کسب کنیم

 

آقامحمدی در ادامه با اشاره به جایگاه اثرگذار کانون های فرهنگی هنری مساجد گفت: کانون ها می توانند محل انس انسان با خدا باشند و با رسیدگی به مسائل مردم بسیاری از مشکلات را برطرف کنند، در حال حاضر در انجام کارهای فرهنگی مسیر و راه باز و لازم است که رهرو باشد، به عنوان مثال یک قاری و یا حافظ قرآن می تواند ۵۰۰ نفر را به برنامه قرآنی مسجد جذب و بچه های محله را منسجم نماید، اما لازم است در این زمینه اراده و شجاعت وجود داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: تردید داشتن و زندگی مرددانه امروز به انسان تحمیل شده است در حالی که باید با اراده تصیم به انجام کارهای خیر داشت و امور را به خدا واگذار کرد، کاری که در کانون های فرهنگی هنری مساجد صورت می گیرد، از این کار، اساسی تر نیست و این کارها به اسم افراد و اشخاص ثبت نمی شود و فعالیت های این چنینی وظیفه همه است.

آقامحمدی تأکید کرد: کسی که وارد خانه خدا می شود، باید آداب خانه خدا را رعایت کند، کسانی که در کانون های فرهنگی هنری مساجد فعالیت می کنند، باید تلاش کنند که منیت نداشته باشند و کارها را با انسجام و یکپارچگی، برادری و زحمات شبانه روزی دنبال نمایند.

 

کار در کانون های فرهنگی هنری مساجد، بسیار مهم است

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام خار نشان کرد: بنده به اعتقاد می گوییم که کار در کانون های فرهنگی هنری مساجد، بسیار مهم است. شهید مدنی هر وقت احوالتشان را می پرسیدم می گفتند الحمدالله، مشکلات در زندگی هست اما این مشکلات ابزاری برای رشد انسان است.

 کانون های مساجد چتر حمایتی برای نوجوانان و جوانان باشند

وی با اشاره به افتتاح قرارگاه فرهنگی و اجتماعی«شهید مدنی» اضافه کرد: با افتتاح این قرارگاه عزم جدی در فعالیت های فرهنگی و اجتماعی صورت می گیرد، بنابراین برای انجام فعالیت های قرارگاه زمانی اختصاص ندهید و هرچه زودتر کارهای آن را دنبال کنید. همچنین، هدف اصلیتان این باشد که بچه های محله را با هم منسجم و مرتبط کنید و آنها را رها نکنید. چراکه امروز برنامه دشمنان این است که از طریق فضای مجازی در جامعه ما نفوذ کنند و از ظرفیت های مختلف استفاده می کنند که نوجوانان و جوانان را تحت تاثیر قرار دهند، لذا ضرورت دارد کانون های مساجد چتر حمایتی برای نوجوانان و جوانان باشند، تا در سایه این قسم فعالیت های مسجدی از هجمه ها و برنامه های دشمن در امان باشند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام یکی از راهکاره ها برای انسجام بخشی در محلات را برنامه های ورزشی دانست و تصریح کرد:  فعالیت های ورزشی به سلامت انسان کمک می کند بنابراین باید در کانون های مسجدی مورد توجه باشند، از طرفی کانون های فرهنگی هنری مساجد، فضایی را درست کنند که زندگی روزمره و نیازهای افراد محله توسط این قرارگاه حل شود. کانون ها می توانند نوجوانان و جوانان را گرد هم جمع کنند و از طریق آنها فعالیت های قرآنی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی، تقویت تحصیلی و کسب مهارت و ایجاد شغل برای آینده را دنبال کنند و سپس از طریق آنها برنامه های قرآنی در منازل، مداحی و تعزیه در محلات تقویت و نوجوانان و جوانان هسته علمی و فرهنگی در محلات شکل دهند.

فعالیت کانون ها موجب انگیزه بخشی در نوجوان شود

وی آموزش خبرنگاری، تهیه نشریه محلی، اجرای فعالیت های تخصصی در حوزه های یادگیری نماز، قرآن، سرود، تئاتر، راه اندازی سامانه ای برای بارگذاری مداحی را از دیگر زمینه هایی دانست که باید در کانون های مساجد مورد توجه باشد و تأکید کرد: توجه این موارد در کانون موجب ملی شدن کانون در سطح کشور می شود و به نوجوانان و جوانان انگیزه می دهد.

مشاور مقام معظم رهبری اضافه کرد: کانون های فرهنگی هنری مساجد فعالیت ها را با مشارکت مردمی دنبال کنند و زمینه ساز جهش فرهنگی و کسب موفقیت شوند.

 

در ادامه این مراسم قرارگاه شهید مدنی در ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور با حضور علی آقامحمدی، مشاور رهبری و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افتتاح شد.