۵۰ محفل انس با قرآن در خراسان جنوبی برگزار می‌شود
۵۰ محفل انس با قرآن در خراسان جنوبي برگزار مي‌شود

۵۰ محفل انس با قرآن در خراسان جنوبی برگزار می‌شود

مدير ستاد کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد خراسان جنوبي گفت: ۵۰ محفل انس با قرآن در سال جاري با حضور قاريان برجسته بين‌المللي و کشوري برگزار مي‌شود.
شناسه خبر : 61311 تاریخ انتشار : ۱۸ فروردين ۱۴۰۳ زمان انتشار : ۱۳:۴۲

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد از خراسان جنوبی، حجت‌الاسلام علی محقی صبح امروز شنبه (۱۸ فروردین) در نشست مشترک مدیرکل و معاونین سازمان تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با مدیر و کارشناسان این ستاد اظهارکرد: کانون‌های  مساجد استان دو نوع برنامه ابلاغی و ابداعی در طول سال در دستور کار دارند.

وی با اشاره به پخش مستند پایگاه‌های قرآنی از شبکه خاوران در ماه مبارک رمضان گفت: طرح اوقات فراغت، تئاتر شبستان، مسابقه قرآنی مدهامتان و برنامه‌های مختلف در حوزه کتابخوانی از جمله این برنامه هاست.

 

مدیر ستاد کانون‌های مساجد خراسان جنوبی به تقسیم بندی شهرستان بیرجند به هفت منطقه و تشکیل هفت قرارگاه مختلف برای اجرای برنامه‌های فرهنگی هنری اشاره کرد و ادامه داد: برنامه‌های مردم‌پایه را با هماهنگی این قرارگاه‌ها با دعوت از مسلمانان رهیافته در دستور کار قرار داده ایم که نتایج مثبت و موثری به دنبال داشته‌ است.

وی با تاکید بر اینکه در سال جاری ۵۰ محفل قرآنی با حضور قاریان برجسته بین المللی و کشوری به میزبانی کانون‌های مساجد خراسان جنوبی برگزار می‌شود، ادامه داد: تقویت و حمایت ویژه از تئاتر بچه های مسجد و تولیدات فاخر در حوزه سرود از دیگر برنامه‌های امسال است.

 

حجت‌الاسلام محقی با بیان اینکه ۶۰ درصد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی در روستاها فعالیت می‌کنند، یادآور شد: امام‌محوری و تعامل موثر با ارکان مسجد از مهمترین توصیه‌ها و تاکیدات به مدیران کانونهاست.

وی به فعالیت ۷۴۰ باب کانون فرهنگی هنری با ۵۶ هزار نفر عضو در سطح استان اشاره کرد و یادآور شد: از این تعداد ۴۰ کانون تخصصی در حوزه‌های بانوان فعالیت می‌کنند.