رونق فعالیت پایگاه های قرآنی در کانون های مساجد آذربایجان شرقی
رونق فعاليت پايگاه هاي قرآني در کانون هاي مساجد آذربايجان شرقي
همزمان با ماه رمضان؛

رونق فعالیت پایگاه های قرآنی در کانون های مساجد آذربایجان شرقی

شفيعي از رونق فعاليت پايگاه هاي قرآني آذربايجان شرقي در ماه رمضان خبر داد.
شناسه خبر : 61244 تاریخ انتشار : ۱۴ فروردين ۱۴۰۳ زمان انتشار : ۱۳:۱۲

 به گزارش روابط عمومی ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان شرقی، مرتضی شفیعی با اشاره به تقارن ماه مبارک رمضان با ایام نوروز و بهار طبیعت اظهار داشت: ویژه برنامه‌های مختلف قرآنی، فرهنگی، هنری متنوعی برای اجرا در ماه رمضان و استقبال از ایام نوروز پیش بینی شده بود که با هماهنگی های انجام شده در سطح کانون های مساجد در حال اجرا است.

مدیرستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان ، با توصیف پایگاه های قرآنی مساجد به عنوان مهمترین مراکز اجرای برنامه های قرآنی در ماه مبارک رمضان گفت: بیش از 100 پایگاه قرآنی در سطح کانون های مساجد استان فعال است که در ماه مبارک رمضان با حضور مردم مومن و روزه‌دار استان بالاخص نوجوانان و جوانان از رونق خوبی برخوردار شده و فعالیت‌های آنها در ایام  نوروز تعطیل نشده است.

وی برگزاری کرسی های تلاوت با حضور قاریان ممتاز استانی و کشوری، محافل روزانه انس با قرآن، جلسات تفسیر و ختم قرآن ، کلاسهای آموزش قرآن در رشته های مختلف، تجلیل از فعالان قرآنی و جشن روزه اولی ها ، را از محوری ترین برنامه ها قرآنی این پایگاهها عنوان کرد و افزود: این برنامه ها از روز اول ماه رمضان در کانون های مختلف شهری و روستایی استان  اجرا می شود و با برنامه ریزی های انجام شده زمینه حضور در این برنامه ها به شکل خانوادگی فراهم شده است.

شفیعی خاطرنشان کرد: توسعه وحمایت ازپایگاه های قرآنی در دستور کاراست وماه مبارک رمضان فرصت مناسبی را برای تقویت فعالیت این موسسات و مراکز قرآنی فراهم کرده است.

مدیرستاد کانون های فرهنگی هنری استان افزود: درکنار رونق برنامه های قرآنی، برنامه های فرهنگی نیز در ماه رمضان و ایام نوروز به شکل ویژه برگزار شده که می توان به حضور گروه های سرود نوجوانان کانون فرهنگی هنری شهید اجاقی و کانون فرهنگی هنری امام حسین(ع) در برنامه "حوالی بهشت" شبکه استانی سهند و اجراهای میدانی این گروه های سرود در جشن های میلاد امام حسن (ع) اشاره کرد.

 وی تصریح کرد: فعالیت های هنری یکی از ابزارهای موثر در زمینه انتقال و درونی سازی مضامین دینی، قرآنی، تربیتی و پرورشی بویژه در مورد کودکان و نوجوانان بوده و ساماندهی، حمایت، آموزش و توسعه گروه‌های سرود و نمایش از دیگر برنامه های مهم این ستاد است.

گفتنی است، مراسم تحویل سال نو، مراسم شب های قدر، یادواره شهدا، جشن میلاد امام حسن(ع) ، دوره های آموزشی وکادرسازی، برپایی غرفه های کودک، توزیع بسته های کمک معیشتی، اهدای جهیزیه، دیدار نوروزی با پیشکسوتان مسجدی و خانواده های شهدا از دیگر برنامه های کانون مساجد استان در بهار قرآن و بهار طبیعت بوده است.