طرح «نشاط و تعالی مسجد و محله» در 30 مسجد استان زنجان اجرا می شود
طرح «نشاط و تعالي مسجد و محله» در 30 مسجد استان زنجان اجرا مي شود
مدیر ستاد کانون های مساجد استان زنجان خبر داد:

طرح «نشاط و تعالی مسجد و محله» در 30 مسجد استان زنجان اجرا می شود

اسلامي از اجراي طرح «نشاط و تعالي مسجد و محله» در 30 مسجد استان زنجان به صورت مسجد پايه و خانواده محور خبر داد و گفت: اين طرح در 9 محور اجرايي خواهد شد.
شناسه خبر : 61243 تاریخ انتشار : ۱۴ فروردين ۱۴۰۳ زمان انتشار : ۱۳:۰۲

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان زنجان، محسن اسلامی، مدیر ستاد کانون‌های مساجد استان زنجان گفت: امسال طرح «نشاط و تعالی مسجد و محله» به صورت مسجد پایه و خانواده محور درکانون های مساجد استان زنجان اجرا می شود.

 

وی ادامه داد: این طرح با استفاده از ظرفیت های بومی و با ساماندهی سرمایه های محله و با بهره گیری از استعدادهای نوجوانان محله به اجرا درمی آید.

 

اسلامی با اشاره به ویژگی های طرح نشاط و تعالی گفت: محله محور، خانواده بنیان، مسجد پایه و نگاه ایجابی با رویکرد نشاط اجتماعی از ویژگی های شاخص این طرح است.

 

مدیر ستاد کانون های مساجد استان زنجان هدف از اجرای این طرح را احساس هویت و تعلق به نوجوانان محله برای ساختن محیط زندگی بهتر، تقویت بنیه اعتقادی، اخلاقی و رفتاری از طریق ابزار هنری، استفاده از امکانات و ظرفیت های مردمی برای ارتقاء حل مسائل فرهنگی و هنری، ایجاد نشاط و روحیه امید و خداباوری، آموزش و تولید آثار فرهنگی و هنری و ترویج فرهنگ سالم و پرنشاط عنوان کرد.

 

به گفته این مسئول، طرح نشاط و تعالی مسجد و محله در بین اعضای کانون های مساجد استان زنجان و در محورهای قرآن و عترت، کتاب و کتابخوانی، تربیتی و اردویی، مهارتی، سرود، تئاتر، رسانه، ادبیات و کارآفرینی اجرا می شود.