مسجد مکان تمدن ساز و قرآن کتاب تمدن ساز است
مسجد مکان تمدن ساز و قرآن کتاب تمدن ساز است
معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور در غرفه کانون های مساجد؛

مسجد مکان تمدن ساز و قرآن کتاب تمدن ساز است

فيروزيان گفت: اگر مساجد به زبان روز عمل کنند و آموزه هاي قرآني به زبان روز عرضه شوند جذابيت لازم براي اثرگذاري بر مخاطب را مي يابند.
شناسه خبر : 61196 تاریخ انتشار : ۱۳ فروردين ۱۴۰۳ زمان انتشار : ۰۰:۵۶


به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور، آیین امضا میثاق‌نامه میان سه باب از کانون‌های مساجد استان تهران امروز (شنبه، ۱۱ فروردین) در غرفه  این ستاد در محل برپایی سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم برگزار شد.

 این میثاق بین کانون های فرهنگی هنری «قائم آل‌محمد(ص)» وابسته به مسجد المهدی(عج)، «عصر انتظار» وابسته به مسجد حضرت قائم(عج) و «باقرالعلوم(ع) وابسته به مسجد امام جعفرصادق(ع) منعقد شد. 


«شبیر فیروزیان»، معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور در غرفه ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد و این آیین، اظهار کرد: مسجد پایگاه و ساختاری تمدن‌ساز است چنان که پیامبر اکرم(ص) با هجرت و پس از حضور در مدینة النبی(ص) مسجد را پایگاه تمدن‌سازی قرار دادند.

 

وی ادامه داد: قرآن هم کتاب فرهنگ‌ساز، تمدن‌ساز و جریان‌ساز است در سایه هم‌افزایی مسجد به عنوان مکان جریان‌ساز و قران به عنوان کتاب جریان‌ساز، قطعاً اتفاقات خوبی رقم می خورد.

فیروزیان تأکید کرد: البته زمانی تمدن‌سازی و گفتمان‌سازی در سایه این هم‌افزایی رخ می‌دهد که همراه با ویژگی روزآمدسازی باشد، مثل استفاده از زبان هنر و ابزارهای هنری؛ اگر مساجد به زبان روز عمل کنند و آموزه های قرآنی هم به زبان روز عرضه شوند جذابیت لازم برای اثرگذاری بر مخاطب را می یابند.

معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: قرآن بر ارتباط با مخاطب به لسان قوم تأکید دارد، ما هم باید چنین رویکردی داشته باشیم.

در انتها مدیران کانون‌های فرهنگی هنری مذکور همراه با معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، در استدیو نواقرآن حضور یافته و میثاق همکاری را امضا کردند.


برگزاری کرسی تلاوت به صورت هفتگی در هر یک از مساجد و ماهیانه به صورت مشترک به میزبانی یکی از مساجد، حضور موثر و مشترک در برنامه‌های قرآنی یکدیگر، برگزاری سلسله جلسات تفسیر کوتاه با استفاده از ظرفیت ائمه جماعات مساجد مذکور و برگزاری طرح «تلاوت نور»، حضور پُرنشاط در رویدادهای قرآنی مرتبط با مساجد همچون مسابقات قرآنی مدهامتان، دعوت از سایر مساجد برای پیوستن بهبه این شبکه نورانی و ... از جمله مفاد این میثاق و تفاهم همکاری است