آیین شب‌های قدر در مساجد استان زنجان برگزار می شود
آيين شب‌هاي قدر در مساجد استان زنجان برگزار مي شود

آیین شب‌های قدر در مساجد استان زنجان برگزار می شود

مراسم احياي شب‌هاي قدر به ميزباني مساجد، بقاع متبرکه و حسينيه‌هاي استان زنجان همراه با قرائت زيارت عاشورا و دعاي جوشن کبير شب هاي نوزدهم، بيست و يکم و بيست و سوم ماه مبارک رمضان برگزار مي شود.
شناسه خبر : 61182 تاریخ انتشار : ۹ فروردين ۱۴۰۳ زمان انتشار : ۱۱:۵۵

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان زنجان، در تمام مساجد و هیئت‌های مذهبی و تکیه‌ها نیز مراسم شب های قدر با حضور ائمه جماعت و روحانیون مستقر در مساجد برگزار خواهد شد.

 

در حسینیه اعظم زنجان مراسم احیای شب‌های قدر و عزاداری شهادت امام علی(ع) با سخنرانی حجت‌الاسلام فتحی و مرثیه سرایی حاج سید یوسف شبیری و حاج سید محمود حسینی به همراه قرائت دعای جوشن کبیر شب‌های ۱۹ الی ۲۳ رمضان ساعت ۲۱ برگزار می شود.

 

همچنین مراسم مناجات و احیای شب های قدر با سخنرانی شیخ ابراهیم علیمرادی و با نوای کربلایی علی دولتی و کربلایی سیدامیرحسین موسوی، همراه با قرائت قرآن کریم، دعای جشن کبیر، قرآن‌به‌سرگرفتن، عزاداری و سینه زنی از جمعه ۱۰فرودین به مدت ۵ شب، بعد‌ از نماز مغرب و عشاء در مسجد امام حسن مجتبی (ع) شهرک پونک زنجان برگزار می شود.

 

در مسجد امام حسین(ع) سعدی شمالی زنجان نیز مراسم احیای شب های قدر و قرائت دعای جوشن کبیر و قرآن به سرگرفتن با سخنرانی حجّت الاسلام دکتر دیربازدر شب نوزدهم، استاد نیکوخصال در شب بیست و یکم و حجّت الاسلام حسنی در شب بیست و سوم و با نوای حاج حسین امامی و کربلائی محمّدمهدی حسنلو برگزار می شود.

 

مراسم احیای شب های قدر از ساعت 22:30 و بعد از نماز مغرب و عشاء همراه با افطاری ساده برگزار خواهد شد.

 

همچنین مراسم عزاداری شهادت امام علی(ع) و احیای شب های قدر در مسجد النبی(ص) زنجان نیز به مدت سه شب در شب‌های نوزدهم، بیست و یکم و بیست و سوم با سخنرانی حجت‌الاسلام عشقی، مرثیه سرایی حاج حسین نظری و کربلایی حامد عینی لو با قرائت دعای جوشن کبیر توسط کربلایی علیرضا خاصی در ساعت ۲۲ برگزار می شود.