کانونی که در پی احیای سیره حضرت خدیجه کبری(س) است / از طرح فرزندان غدیر تا طرح نخل ماندگار
کانوني که در پي احياي سيره حضرت خديجه کبري(س) است / از طرح فرزندان غدير تا طرح نخل ماندگار

کانونی که در پی احیای سیره حضرت خدیجه کبری(س) است / از طرح فرزندان غدیر تا طرح نخل ماندگار

کانون فرهنگي هنري «حضرت خديجه کبري(س)» با اجراي طرح‌هاي مختلف از جمله ارائه خدمات به زوج‌هاي نابارور با عنوان فرزندان غدير، نخل ماندگار، نذر قرباني و نذر فرهنگي سيره حضرت خديجه(س) در بخشش اموال براي تعالي اسلام را احياء کرده است.
شناسه خبر : 61168 تاریخ انتشار : ۸ فروردين ۱۴۰۳ زمان انتشار : ۱۱:۱۳

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد از استان قم، حجت الاسلام «مصطفی مرادی» مدیر کانون فرهنگی هنری حضرت خدیجه(س) گفت: کانون حضرت خدیجه کبری (علیها السلام) با هدف اعتلای نام حضرت خدیجه سلام الله علیها توسط حجت الاسلام والمسلمین فرحزاد و جمعی از دغدغه مندان شکل گرفت. همکاری این موسسه با برنامه تلویزیونی سمت خدا در زمینه های فعالیت های اجتماعی سال هاست که در حال انجام است. طرح هایی از قبیل عقیقه و قربانی، زائر اولی ها، نخل ماندگار، فرزندان غدیر، کمک به محرومین، نذر نان و... بخشی از فعالیت های این کانون است.

 

طرح فرزندان غدیر

وی گفت: یکی از کارهای پر خیر و برکتی که مدت ها از آغاز آن می‌گذرد، طرح فرزندان غدیر با هدف حمایت از زوج های نابارور با اعطای وام قرص الحسنه است.

مدیر کانون فرهنگی هنری حضرت خدیجه(س) ادامه داد: در همین راستا ماهانه بالغ بر ۵ میلیارد تومان تسهیلات به حدود ۵۰۰ نفر اعطا می شود.

 

نذر قربانی برای سلامتی امام عصر(عج)

وی ادامه داد: همچنین کانون فرهنگی هنری ام المومنین حضرت خدیجه کبری (علیها السلام) و برنامه سمت خدا چندین سال است در ابتدای ماه قمری با کمک خیرین طرح قربانی و عقیقه را اجرا می کنند. در این طرح بسته های قربانی توسط کانون های مساجد استان های کشور به دست نیازمندان هر استان می رسد.

حجت الاسلام مرادی افزود: در این طرح هرماه ۱۵ هزار بسته گوشت به وزن یک و نیم کیلوگرم میان نیازمندان در سراسر کشور توزیع می شود.

 

حمایت از برگزاری اعتکاف نوجوانان با هدف تربیت نسل آینده ساز

حجت‌الاسلام والمسلمین مرادی به حمایت از برگزاری اعتکاف برای نوجوان دهه هشتادی با هدف تربیت نیروهای انقلابی و متعهد  اشاره کرد و گفت: این اعتکاف با هدف جذب و تثبیت و رشد نوجوانان به مسجد در ایام پر برکت ماه رجب با حضور نوجوانان در مساجد برگزار می شود.

وی ادامه داد: این اعتکاف با حمایت کانون فرهنگی هنری حضرت خدیجه کبری(علیهاالسلام) و برنامه تلویزیونی سمت خدا توسط ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد قم برگزار شد که طی آن تعداد ۵۰۰ نوجوان معتکف شدند.

 

اعزام ۲۵۰۰ زائر اولی به قم، مشهد و عتبات عالیات در سال جاری

حجت‌الاسلام مرادی یکی از اقدامات اثرگذار این کانون فرهنگی هنری که برکات دنیوی و اخروی به همراه دارد را توسعه فرهنگ زیارت با ایجاد بستر اعزام زائراولی ها به قم، مشهد و عتبات عالیات عنوان کرد و گفت: از ابتدای امسال تا کنون زمینه زیارت برای ۲۵۰۰ نفر به صورت کاملا رایگان فراهم شده است.

 

نذر فرهنگی

مدیر کانون فرهنگی هنری حضرت خدیجه(س) افزود: همچنین در راستای توسعه فرهنگ دین مبین اسلام وکمک به مجموعه های فرهنگی، پویش نذر فرهنگی رقم خورد همچنان که قرآن می فرماید: کسانی که اموال خود را در راه خدا انفاق می‌کنند، همانند دانه ای هستند که هفت خوشه برویانند؛ که در هر خوشه، یکصد دانه باشد؛ و خداوند آن را برای هرکس بخواهد (و شایستگی داشته باشد)، دو یا چند برابر می‌کند؛ و خدا (از نظر قدرت و رحمت،) وسیع، و (به همه چیز) داناست، لذا هرچقدر در توان داریم با هر مبلغی مصداق این آیه شریفه شویم و مورد عنایت حضرت رحمان واقع گردیم.

وی ادامه داد: مشارکت در فعالیت های فرهنگی اماکن و مجموعه های فرهنگی از قبیل برگزاری برنامه ها و فعالیت های قرآنی، نذر فعالیت های تبلیغی و ترویجی و معرفتی، نذر فرهنگی و رسانه، برگزاری اعتکاف دهه هشتادی ها، خرید جوائز کمد هدیه کودکان و نوجوانان، خرید تجهیزات و لوازم مورد نیاز مساجد و هیأت های مذهبی، کمک به اجرای طرح های فرهنگی، نذر کتاب و تجهیزات کتابخانه و... از جمله موارد نذر فرهنگی است.

 

اجرای طرح نخل ماندگار

مرادی در پایان با اشاره به طرح های در دست انجام اشاره کرد و گفت: طرح نخل ماندگار در دست اقدام است که بر اساس آن قرار است نخلستانی به نام حضرت خدیجه(س) ایجاد شود و عواید آن صرف برنامه های خیرخواهانه کانون شود.