کودکان قرآنی روستای قلعه خان در محفلی مسجدی با هم رقابت کردند
کودکان قرآني روستاي قلعه خان در محفلي مسجدي با هم رقابت کردند
در شب میلاد سبط اکبر رسول الله(ص)؛

کودکان قرآنی روستای قلعه خان در محفلی مسجدی با هم رقابت کردند

کودکان روستاي قلعه خان شهرستان مانه به همت کانون فرهنگي هنري چهارده معصوم عليهم السلام مسجد اين روستا و همياري امام جماعت قرآني مسجدجامع در محفلي قرآني با هم رقابت کردند.
شناسه خبر : 61144 تاریخ انتشار : ۷ فروردين ۱۴۰۳ زمان انتشار : ۱۶:۱۵

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی؛ محفل انس با قرآن کریم در روستای قلعه خان از توابع شهرستان تازه تأسیس مانه در استان خراسان شمالی، با همراهی  کودکان و نوجوانان و حضور ویژه دکتر«تقی صادقی»، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و نیز حجت الاسلام «اسماعیل بهرامی» امام جمعه شهر قاضی،  در محل مسجد جامع به مناسبت میلاد امام حسن مجتبی علیه السلام برگزار شد.

 

حجت الاسلام «امید علی صمدی»، امام جماعت قرآنی و پرتلاش این روستا که خود از اساتید و قاریان برجسته قرآن نیز می باشد،  ضمن تبریک فرا رسیدن عید نیمه ماه مبارک رمضان و میلاد حضرت امام حسن علیه السلام، فراگیری قرآن در روستا را مورد توجه قرار داد و گفت: قصد داریم تا با ترویج بیشتر فعالیت های قرآنی زمینه انس عمومی بخصوص کودکان و نوجوانان با معجزه رسول گرامی اسلام را فراهم آوریم.

وی همچنین در ادامه با خوش آمد گویی به مهمانان حاضر به برگزاری محفل انس با قرآن کریم تدارک دیده شده اشاره کرد و پیشینه ای از این محفل ارائه کرد و افزود: برای نخستین بار در سال 1361 و به پیشنهاد شهید سردار رجبعلی محمدزاده، این محفل راه اندازی و برگزار شد و از آن سال تاکنون  همه ساله برگزار شده است و می توان گفت که نخستین محفل قرآنی روستایی کشور است.

حجت الاسلام صمدی،  تلاش برای تربیت حفاظ و رونق جلسات خانگی قرآن را از اولویت های این مسجد و فعالان مسجدی با همیاری ارکان مسجد از جمله کانون مسجد آن نام برد و گفت: هم اکنون سه جلسه خانگی به مت خواهران و یک جلسه خانگی قرآنی با حضور برادران دایر است و برگزار می شود.

میزبانی از مهمانان امام حسن مجتبی (ع) و سفره کریمانه افطاری، اجرای سرود توسط دانش آموزان دختر و پسر و اعضای کانون فرهنگی هنری چهارده معصوم علیهم السلام، تقدیر از سرپرستان جلسات قرآنی خانگی روستا و برگزاری رقابت قرآنی بین نونهالان، کودکان و نوجوانان روستا در رشته های حفظ و اذان  و مکبری از جمله برنامه های این محفل قرآنی در روستای قلعه خان به همت اهالی مسجد می توان نام برد.

 

پایان/