رونق محافل خانگی قرآنی با محوریت کانون های مساجد را در اولویت برنامه داریم
رونق محافل خانگي قرآني با محوريت کانون هاي مساجد را در اولويت برنامه داريم
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی؛

رونق محافل خانگی قرآنی با محوریت کانون های مساجد را در اولویت برنامه داریم

مديرکل فرهنگ و ارشاد اسلامي خراسان شمالي ششم فروردين در جمع اهالي قرآني روستاي دوستدار کتاب "قلعه خان"از توابع اين استان، با نام بردن از عناوين طرح هاي اين حوزه با هدف رشد انس و الفت مردم با قرآن، گفت: رونق محافل خانگي قرآني، آموزش و تربيت مربيان و حافظان، با محوريت کانون هاي مساجد را در اولويت برنامه داريم.
شناسه خبر : 61142 تاریخ انتشار : ۷ فروردين ۱۴۰۳ زمان انتشار : ۱۶:۰۷

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی؛  دکتر «تقی صادقی»، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی در جمع اهالی قرآنی روستای دوستدار کتاب، قلعه خان این استان، که به همت کانون فرهنگی هنری چهارده معصوم علیهم السلام به مناسبت عید نیمه ماه رمضان تدارک دیده، به اهمیت قرآن اشاره کرد و گفت: قرآن شناسنامه مسلمانان و سند تمدن ساز اسلامی است.

 

وی در ادامه با بیان اینکه وقتی قرآن نازل شد عصر جاهلیت بود و این موضوع  تنها  مشمول جزیرالعرب و حجاز نبود و گفت: قرآن در سرزمینی که ارزش های انسانی و نشانه های تمدن همچون خواندن و نوشتن و احترام به زن و کرامت بخشی به زنان، رذیلت محسوب میشد، بر پیامبر اکرم (ص) نازل شد و دانش و علوم و ادبیات و تمدن را با خود به ارمغان آورد.

 

دکتر صادقی موضوع انس با قرآن و تلاوت آن و نشر و آموزش آموزه های انسان ساز آن را مورد توجه قرار داد و گفت: این که محفل قرآنی در این روستا  با قدمت چندین ساله و داشتن بنیانگذاری از شهدا و با محوریت مسجد برگزار می شود اتفاق خوب و ارزنده ای است.

 

سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی با تصریح اینکه این روزها کمی توجه به قرآن و انس الفت عمومی با قرآن کمرنگ شده از اجرای طرح های قرآنی و حمایت از برنامه ها و محافل قرآنی خبر داد و گفت: با محوریت مسجد و اهالی مسجد قصدداریم قرآن محور قرار گیرد.

 

دکتر صادقی در خاتمه از تدوین و تامین اعتبار طرح "خانه های نور" با هدف رونق محافل قرآنی خانگی در 500 نقطه استان و در واقع ساماندهی و ترویج و گسترش دوره های خانگی در این نقاط، طرح تربیت حفاظ قرآنی، و مجموعه از رویدادهای قرآنی و کارگاه های مهارت های زندگی خبر داد و ابراز امیدواری کرد: بتوانیم شاهد رونق انس الفت با قرآن در مناطق مختلف استان با محوریت مساجد باشیم.

 

وی پس از این برنامه از فضا و برنامه های کانون فرهنگی هنری چهارده معصوم علیهم السلام مسجد جامع روستای قلعه خان شهرستان تازه تأسیس مانه به همراهی امام جمعه قاضی بازدید کرد و از نزدیک در جریان اقدامات  آن قرار گرفت.

 

پایان/