حضور قاری عتبه عباسی در کرسی تلاوت کانون های مساجد
حضور قاري عتبه عباسي در کرسي تلاوت کانون هاي مساجد

حضور قاری عتبه عباسی در کرسی تلاوت کانون های مساجد

کرسي تلاوت غرفه ستاد کانون‌هاي مساجد کشور در دوازدهمين شب ماه مبارک‌رمضان با حضور قاري و موذن عتبه عباسي برگزار شد.
شناسه خبر : 61111 تاریخ انتشار : ۴ فروردين ۱۴۰۳ زمان انتشار : ۲۳:۱۴

 

 به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور، کرسي تلاوت غرفه این ستاد در دوازدهمين شب ماه مبارک‌رمضان با حضور قاري و موذن عتبه عباسي برگزار شد.

استاد "محمدرضا الزبیدی" قاری و موذن عتبه عباسی ضمن حضور در غرفه ستاد و شرکت در کرسی تلاوت امشب ، اظهار داشت: برای نخستین بار است که در نمایشگاه بین المللی قرآن کریم در کشور ایران شرکت می کنم. به نظرم نمایشگاه بسیار وسیع و پرشوری است و غرفه های متنوعی دارد.

 

وی با اشاره به رقابت میان غرفه ها بیان کرد: به نظر می رسد میان غرفه هایی که فعالیت و موضوع واحدی دارند، رقابت قابل توجهی در جریان است. به عنوان مثال غرفه هایی که آموزش قرآن دارند باهم رقابت می‌کنند و سطح اين رقابت هم بالاست.

 

استاد الزبیدی ادامه داد: نکته جالبی که در نمایشگاه توجه من را جلب کرد این بود که توجه بسیار خوبی نسبت به کودکان و جذب آنها به آموزش قرآن دیده می شود. به ویژه این که می بینم در بسیاری از غرفه ها از اسباب بازی به عنوان جایزه و هدیه برای تشویق بچه ها استفاده شده است.

 

موذن و قاری عتبه عباسی در رابطه با همکاری میان مساجد و محافل قرآنی ایران و عراق گفت: میان قاریان ایران و عراق ارتباط خوبی وجود دارد اما در رابطه با مساجد به نظر می رسد باید بین ارگان ها و سازمان های مرتبط یعنی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ایران و دیوان وقف شیعی در عراق هماهنگی ها و ارتباطات بیشتری شکل بگیرد.

 

وی خاطرنشان کرد: البته با توجه به اینکه هر دو ملت ایران و عراق شیعه و محب اهل بیت هستند زمینه های بسیار خوبی برای همکاری وجود دارد بخصوص این که مساجد عراق درباره مناسبت های مذهبی و دینی مانند اربعین، یا بزرگداشت ولادت اهل بیت و یا شهادت آنها و مجالس عزاداری بسیار فعال هستند.