ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد از همه ظرفیت ها در نمایشگاه بین المللی قرآن بهره می گیرد
ستاد هماهنگي کانون‌هاي مساجد از همه ظرفيت ها در نمايشگاه بين المللي قرآن بهره مي گيرد

ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد از همه ظرفیت ها در نمایشگاه بین المللی قرآن بهره می گیرد

ستاد هماهنگي کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد کشور با برنامه‌هاي متنوع در سي و يکمين نمايشگاه بين‌المللي قرآن کريم حضور يافته و از کليه ظرفيت ها براي گسترش فعاليت هاي قرآني کانون ها بهره مي گيرد.
شناسه خبر : 61110 تاریخ انتشار : ۴ فروردين ۱۴۰۳ زمان انتشار : ۲۰:۵۸
به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور، همزمان با برپایی سی و یکمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم، این ستاد با برپایی غرفه در بخش نهادهای دولتی حاکمیتی این نمایشگاه سعی کرده است برنامه های متنوعی را به بازدیدکنندگان نمایشگاه ارائه کند.

باتوجه به اینکه نمایشگاه قرآن محلی برای عرضه جدیدترین اقدامات مجموعه ها و نهادها است و ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور نیز در طول سال برنامه های قرآنی مختلفی برای مخاطبان و عموم مردم برگزار می کند، از همین رو بخشی از برنامه های این مجموعه در نمایشگاه قرآن متمرکز بر برنامه های قرآنی و معرفی خدمات در این زمینه است.

از سوی دیگر نمایشگاه قرآن فرصتی برای تعاملات و توسعه همکاری ها با دیگر مجموعه ها است، از ابتدای برپایی نمایشگاه قرآن ارتباطات خوبی میان ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد با مجموعه های قرآنی وابسته به نیروهای مسلح، نیروی انتظامی، ارتش و وزارت دفاع فراهم شد، تا فعالیت های قرآنی مشترکی را در مساجدی که در اماکن نظامی حضور دارند از طریق تاسیس و تقویت کانون های فرهنگی هنری مساجد برگزار کنند.

پیگیری مطالبات قرآنی رهبری از مساجد توسط ستاد کانون‌های مساجد

 

همچنین، مسئولان حوزه های علمیه کشور، مجموعه ساترا، نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه ها و برخی دیگر از مراکز و مجموعه ها با حضور در غرفه ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد برای همکاری های مشترک با موضوع قرآن کریم و توسعه فعالیتهای قرآنی اعلام آمادگی کردند. 

با توجه به اینکه ستادهماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور در حوزه بین الملل نیز فعالیتهای گسترده ای انجام می دهد، در همین راستا در نمایشگاه قرآن نیز از جامعه المصطفی(ص) العالمیه و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به ویژه از اعتاب مقدسه میهمانانی در غرفه این ستاد حضور یافته و مذکراتی از سوی مسئولان ستاد با مسئولین عتبه امام حسین(ع) و حضرت ابوالفضل(ع) پیرامون توسعه همکاری ها صورت گرفت.

 

پیگیری مطالبات قرآنی رهبری از مساجد توسط ستاد کانون‌های مساجد

معرفی ظرفیت مرکز ارتباطات مردمی مساجد، برپایی کرسی تلاوت در طول روز در چند نوبت در غرفه این مجموعه و حضور خبرگزاری شبستان به منظور اطلاع رسانی فعالیت های ستاد و دیگر مجموعه ها از دیگر برنامه های ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور در نمایشگاه قرآن است.

 قرار است، از روز چهارم تا پایان نمایشگاه قرآن به صورت روزانه در غرفه ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور با سه تا چهار استان ارتباط زنده برقرار و ظرفیت ها و فعالیت های قرآنی ستادهای استانی نیز معرفی شود.

همچنین، امضای میثاق‌نامه بین کانون های فرهنگی هنری که در یک محله هستند، به منظور اجرای فعالیت های قرآنی مشترک در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری در رابطه با تعامل مساجد با یکدیگر با محور قرآن، از دیگر برنامه های مورد توجه از سوی ستاد در سی و یکمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم است.

سی و یکمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم از اول تا ۱۴ فروردین ماه در مصلای امام خمینی(ره) پذیرای بازدیدکنندگان است.