حضور پررنگ و پرشور ستاد کانون های مساجد در نمایشگاه بین المللی قرآن کریم
حضور پررنگ و پرشور ستاد کانون هاي مساجد در نمايشگاه بين المللي قرآن کريم

حضور پررنگ و پرشور ستاد کانون های مساجد در نمایشگاه بین المللی قرآن کریم

خورشيدي از حضور ستاد کانون هاي فرهنگي هنري مساجد کشور درسي و يکمين نمايشگاه بين المللي قرآن کريم همزمان با ايام نوروز 1403 خبر داد.
شناسه خبر : 61098 تاریخ انتشار : ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۳:۴۳

  

به گزارش  روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با شعار «می‌خوانمت» از اول فروردین مصادف با نهم ماه مبارک رمضان در مصلای امام خمینی (ره) آغاز به کار می کند.

«امیرحسین خورشیدی» درباره حضور این ستاد در سی و یکمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم اظهارکرد: تلاش می کنیم امسال پرشورتر و پررنگ تر از گذشته در این نمایشگاه حضور داشته و به معرفی جامع ستاد، کانون های فرهنگی هنری مساجد و فعالیت های قرآنی آنها بپردازیم.

مدیرکل هماهنگی امورستادی، روابط عمومی وبین الملل ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور با اشاره به برپایی غرفه این ستاد در نمایشگاه گفت: غرفه ستاد کانون های مساجد کشور در بخش نهادها ، سازمان ها و دستگاه های حاکمیتی نمایشگاه برپا شده و با ارائه برنامه ها و فعالیت های مختلف قرآنی و تبیین اقدامات و طرح هایی که تا کنون در این عرصه داشته، میزبان میهمانان و بازدیدکنندگان است.

وی ارائه طرح ملی « مسجد پایگاه قرآن»، برگزاری طرح تلاوت نور و اجرای کرسی های تلاوت در تمام روزهای برپایی نمایشگاه را از جمله برنامه های غرفه ستاد در ایام نمایشگاه برشمرد و خاطرنشان کرد: با توجه به راه اندازی و آغاز به کاررسمی مرکز ارتباطات مردمی مساجد کشور(همراه مسجد) در ایام نمایشگاه به صورت ویژه در این زمینه فعالیت داشته و به عموم مردم عزیز ارائه خدمات خواهیم داشت.

خورشیدی با بیان این که خبرگزاری شبستان نیز به عنوان بازوی قدرتمند کانون های مساجد در حوزه اطلاع رسانی فعالیت های قرآنی کانونها، درغرفه ستاد حضور فعال دارد، افزود: معرفی سامانه بچه های مسجد و انعکاس و اطلاع رسانی درباره فعالیت های قرآنی کانون ها از مهم ترین برنامه های ستاد در سی و یکمین نمایشگاه قرآن کریم است.   

برگزاری مسابقه، اجرای برنامه های قرآنی ویژه کودکان و نوجوانان همراه با اهدای جوایز از دیگر برنامه های ستاد در این نمایشگاه است که خورشیدی به آن اشاره کرد.

سی و یکمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم تا چهاردهم فروردین برابر با ۲۲ ماه مبارک رمضان از ساعت ۱۷ تا نیم ساعت بعد از بامداد در مصلای امام خمینی(ره) تهران فعالیت می کند. البته ساعت کاری نمایشگاه در شب‌های احیا به دلیل برگزاری مراسم شب قدر تا ساعت ۲۲ کاهش پیدا می‌کند.

در برگزاری نمایشگاه امسال بیش از ۴۵ موسسه قرآنی و ۲۴ نهاد دولتی و حاکمیتی مشارکت دارند و بخش بین الملل نیز از اول تا هشتم فروردین با حضور نمایندگانی از ۲۵ کشور برگزار می شود.